Svečani početak radova na pruzi Beograd–Budimpešta

Počeli radovi na modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd–Budimpešta, na železničkoj stanici Zemun. Prva deonica je Beograd Centar – Stara Pazova. Ovaj projekat pokazuje kako se strateški i pametno razvija zemlja, ističe premijerka Ana Brnabić i dodaje da svi treba da budu ponosni na saradnju na izgradnji prve brze pruge u Srbiji.

Premijerka Ana Brnabić istakla je da projekat izgradnje pruge Beograd–Budimpešta pokazuje kako se strateški i pametno razvija zemlja.

Dodala je da je reč o prvom projektu između Kine i Evropske unije preko Srbije i naglasila da svi treba da budu ponosni na saradnju na izgradnji prve brze pruge u Srbiji.

Navela je da je u projekat uključena Mađarska, kao članica EU, Srbija, zemlja kandidat za članstvo u EU, i Kina.

Brnabićeva je rekla da je taj projekat važan jer je i prvi prekogranični projekat u okviru inicijative "16+1" i prvi tripartitni ugovor koji je potpisan između Kine, Srbije i Mađarske.

U danu početka radova na modernizaciji pruge i to na deonici Beograd Centar – Stara Pazova, Brnabićeva vidi simboliku, budući da se pre toga sastala sa kineskim premijerom Li Kećangom i mađarskim premijerom Viktorom Orbanom.

"Danas je simboličan dan, dan kada otvaramo radove na ovoj pruzi, a istovremeno smo danas imali sastanke sa kineskim i mađarskim premijerom", navela je Brnabićeva.

Napomenula je da je u Budimpešti na Samitu "16 + 1" sa ponosom predvodila delegaciju Srbije, koja ima najveći broj projekata u inicijativi "Pojas i put", ali i u okviru manje inicijative – saradnje centralne i istočne Evrope sa Kinom.

Brnabićeva je zahvalila ministarki Mihajlović i timu Vlade Srbije, jer su, kako je rekla, u rekordnom roku pripremili dokumentaciju potrebnu za početak izgradnje.

"Mislim da treba svi da budemo ponosni na ovaj projekat i saradnju. Premijer Orban je pohvalio Srbiju, jer je mnogo brže krenula od Mađarske u primenu ovog projekta", dodala je Brnabićeva.

Brnabićeva je istakla da projekat modernizacije pruge Beograd–Budimpešta pokazuje na još jedan način kako se pametno strateški razvija Srbija.

"Zato što smo krenuli konačno u brzu izgradnju koridora 10 i 11. Juče je potpisan ugovor za auto-put Preljina–Požega, i sada, kako završavamo Koridor 10, nastavljamo Koridor 11", navela je premijerka.

Kako je rekla, prethodna vlada sa Aleksandrom Vučićem na čelu počela je sa pripremama za izgradnju železničkog koridora, jer se nije zaboravilo na strateški razvoj zemlje, pošto je železnički koridor važan koliko i koridori 10 i 11.

"Time se Srbija konačno etablira kao centralno sedište ovog dela Evrope", zaključila je Brnabićeva.

Na svečanosti otvaranja radova, potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović zahvalila je kineskom predsedniku Si Đinpingu i srpskom predsedniku Aleksandru Vučiću na ostvarenju tog projekta, istakavši da je reč o najvećem projektu u Evropi i Srbiji.

"Ovo je važan dan za Srbiju, za najveći globalni projekat 'Jedan pojas – jedan put', za srpsko-kineske odnose, za građane Srbije, jer danas počinjemo modernizaciju pruge kojom će se ići brzinom od 200 kilometara na sat", rekla je Mihajlovićeva na obeležavanju početka radova na pruzi.

Kako kaže, ponosna je što posle tri godine rada na pripremi dokumentacije, razgovora i upornosti svih, danas prisustvuje početku radova.

"Što možemo ovde da stanemo i pogledamo radnike i kažemo im 'napred'. Danas je sunčan dan i želim da vas sunce prati sve vreme dok budete radili na pruzi", poručila je Mihajlovićeva.

Ministarka je poručila da je to najveći projekat po vrednosti trenutno u Evropi i najveći pojedinačni projekat po vrednosti u Srbiji.

Kako je rekla, pre tri godine, kada je započeo najveći strateški projekat u Srbiji, a to je ulaganje u Železnice, nadležni su znali da je prosečna brzina na našim prugama između 35 i 45 kilometara na čas, da nemamo vozove, a da u pruge nije ulagano 30 godina.

"Danas, posle tri godine, znamo da smo uspeli da modernizujemo 250 kilometara pruga, nabavili nove vozove koliko smo mogli i, gde god je pruga modernizovana, veći je broj putnika i tereta", istakla je ministarka.

Prema njenim rečima, cilj je ne samo da Srbija bude deo globalnog projekta. "Ovom prugom i položajem to svakako i jeste, i da svi građani žele da se voze vozovima, a da prevoz tereta ide preko Srbije", rekla je Mihajlovićeva.

Dodala je da će ministarstvo koje vodi kontrolisati vreme, rokove i cene.

"Srbija će imati sve što ima i Evropa"

Direktor Infrastrukture "Železnica Srbije" Miroljub Jevtić rekao je da će prva deonica pruge Beograd–Budimpešta, Beograd Centar – Stara Pazova, delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji, te da će na dva koloseka vozovi ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju i na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju.

Na početku radova na modernizaciji prve brze pruge u stanici Zemun, Jevtić je naveo da će prva deonica Beograd Centar – Stara Pazova, dužine 34,5 kilometara, biti izgrađena u narednih 36 meseci.

"Sve što ima Evropa, evropske železnice, imaće Srbija i srpska železnica", kaže Jevtić, koji je zahvalio predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i Vladi Srbije na naporima uloženim u to da se taj projekat realizuje.

Naveo je da je deonicu Beograd Centar – Stara Pazova projektovao Saobraćajni institut CIP, a da je usaglašen sa propisima EU.

Objasnio je da na pruzi neće biti pružnih prelaza, odnosno mesta ukrštanja pruge i puta, već nadvožnjaka i podvožnjaka, a mašinovođe će imati kabinsku signalizaciju. 

Dodao je i da će pruga imati i zaštitne ograde, poput onih na auto-putu.

Predsednik kompanije "China Railways Inrternational" Jang Džong Min rekao je da je modernizacija pruge Beograd - Budimpešta projekat predvodnik kineske saradnje sa 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope i projekat primer kinesko-srpske strateške saradnje.

Jang je, obraćajući se na svečanom početku radova na modernizaciji pruge, rekao da glavni ugovarač na projektu, konzorcijum kompanija "China Railways Inrternational" i "China Communications Construction Company" oseća veliku odgovornost i čast zbog poverene misije i dao nekoliko čvrstih obećanja.

"Prvo, savesno poštovanje zakonskih propisa Srbije. Tokom realizacije projekta savesno ćemo poštovati propise Srbije, postupati u strogoj saglasnosti sa procedurama izgradnje, izvršavati obaveze u pogledu izvođenja radova, upravljem ugovora, zapošljavanjem, zaštite životne sredine", rekao je Jang.

Kako je rekao, snaženjem tehničke saradnje ostvariće se dobro partnerstvo.

"Vođeni principom zajedinčke izgradnje sa srpskim Železnicama uživaćemo plodove iskustva, izgradnje i tehnoloških postignuća razvoja kineskim železnica", rekao je Jang.

Kao treće obećanje, Jang je poručio da će kineske kompanije raditi na podizanju niova upravljanja lokalnom prioizvođnjim, te da će kineska strana u potpunosti iskoristiti resurse lokalnih preduzeća i sarađivati sa njima.

Srbija i Kina, istakao je, imaju tradicionalno prijateljske odnose koji su duboko ukorenjeni, a izgradnja sigurne, moderne i visoko efikasne pruge Beograd - Budimpešta je zajednički cilj za koji se bore srpska i kineska strana.

"Iščekujemo dan skorog puštanja u rad pruge Beograd - Budimpešta. dan kada ćemo zajedno sa narodom Srbije uživati u plodovima razvoja srpsko-kineske saradnje", zaključio je Jang.

Trilateralni projekat modernizacije železničke pruge Beograd–Budimpešta prvi je prekogranični projekat u okviru saradnje Kine i zemalja centralne i istočne Evrope, koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina.

Ukupna vrednost izgradnje pruge u Srbiji je oko dve milijarde dolara.

Projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar – Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat.

Deonica od Beograda do Stare Pazove dužine je 34,5 kilometara.

Radove na toj deonici će izvoditi "China Railways International" i "China Construction Company", a domaće firme, prema ugovoru, u izvođenju radova i nabavaci robe učestvovaće do 46 odsto. Vrednost ugovora je 350,1 milion dolara.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 15. март 2025.
16° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса