Kada se očekuju novi kilometri auto-puta?
Priča o završetku Koridora 10, odnosno auto-puta od Mađarske do Makedonije i Bugarske, biće završena krajem naredne ili najkasnije početkom 2018. godine, kažu u Vladi. Obećavaju i da će na drugom pravcu, Koridoru 11, auto-put od Beograda do Čačka biti gotov za dve godine. Onda preostaje gradnja još 137 kilometara od Čačka do granice sa Crnom Gorom, ali tu rokovi nisu utvrđeni.
Od Beograda do Crne Gore treba da se izgradi ukupno 270 kilometara auto-puta. Nešto više od 40 kilometara, od Ljiga do Preljine, od ponedeljka je otvoreno za saobraćaj, ali to nije prva završena deonica.
Prva završena deonica auto-puta Beograd – Južni Jadran je između Uba i Lajkovca. Koštala je 84 miliona evra i otvorena je 2014. godine. Sada vozila njome ne prolaze, jer počinje i završava se njivom. Put svejedno propada, a "Putevi Srbije" mesečno troše desetak miliona dinara na njegovo održavanje.
To bi krajem naredne godine trebalo da se promeni. Sada se gradi pre i posle te deonice – 26 kilometara od Obrenovca do Uba i 24 kilometra od Lajkovca do Ljiga, odnosno do petlje Dići. Na njima je ukupno 30 mostova, ali je najveći izazov gradnja tunela Brančići, dugog gotovo kilometar. Radove otežavaju vode i glinasto zemljište.
"To je teren koji je malo nezgodan i ima malo obrušavanja, ali ide", kaže Neven Žunjić, radnik "Energoprojekta".
"Ovo je najteži objekat do Čačka. Počeli smo sa betonskim završnim radovima, trebalo bi da se završi u tih 36 ili 37 meseci kako je planirano", naglašava direktor projekta Desimir Maksimović.
Vrednost radova na obe deonice na Koridoru 11 je 333 miliona evra. Kredit je dala kineska Eksim banka, a glavni izvođač je kompanija "Šandong". Pod istim uslovima, sa Kinezima je dogovoreno da dogodine počne i gradnja deonice auto-puta od Surčina do Obrenovca.
"Možemo da kažemo građanima Srbije da praktično od Obrenovca do Čačka idu auto-putem od kraja sledeće godine, a od samog Beograda do kraja 2018. godine, kada završimo Surčin–Obrenovac. Mnoge smo stvari naučili, da tako kažem, prosto mora mnogo više da se kontroliše", objašnjava ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
Nadzor i neočekivane inspekcije najavljuje i za Koridor 10, odnosno njegove krake ka Makedoniji i Bugarskoj.
"Konačno ćemo imati taj koridor završen, krajem sledeće godine ili u januaru 2018. godine. U istočnom kraku imamo problem sa jednom kompanijom i pokušavamo da nađemo način da vidimo šta se desilo", ističe Mihajlovićeva.
"Kako se pojavljuju problemi, tako ih rešavamo. Ova deonica će biti kompletirana u 2017. godini, kao što je planirano", napominje Dušan Mijuk, šef projekta Istok.
Na 87 kilometara istočnog kraka je pet tunela i 85 mostova i do sada je završeno oko dve trećine. Uskoro će za saobraćaj biti otvoreno 24 kilometra od Proseka do Bancareva i između Pirota i Dimitrovgrada. Radi se i obilaznica oko Pirota.
"Radim na ovoj mašini koja upravo ugrađuje asfalt, to je jako bitno da se završi pre zime i mislim da ćemo da ispoštujemo rokove", kaže Saša Jovanović, radnik na petlji oko Pirota.
Na pravcu od Niša ka Makedoniji ostalo je da se završe deonice od Grdelice do Vladičinog Hana i Srpska Kuća – Levosoje. Na nešto više od 26 kilometara grade se 33 mosta, dve petlje i dva tunela.
"Dnevno je u proseku angažovano preko 1.150 radnika i preko 450 jedinica radnih mašina, odnosno kamiona, sve u cilju da se radovi i trasa auto-puta i kroz klisuru završe do kraja 2017. godine", navodi Darko Šubarević iz "Koridora Srbija".
A na severu ponovo počinju radovi na Ipsilon kraku kod Subotice, dugom oko 23 kilometra, koji treba da poveže Horgoš i Kelebiju. Njegova gradnja počela je pre četvrt veka, ali nije završena ni polovina. Za ostatak, najnoviji rok je 100 dana.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар