Šta stvaranje Ahold–Deleza donosi srpskom tržištu
Spajanjem holandskog "Aholda" i belgijskog "Deleza" u jednu kompaniju rođen je novi trgovinski gigant. Holanđani su za oko 9,8 milijardi evra postali većinski vlasnici. Procenjuje se da će novoosnovana kompanija samo na tržištima Amerike i zemalja Beneluksa godišnje prihodovati više od 54 milijarde evra. Po tržišnom udelu biće peti u Americi i četvrti u Evropi.
Ispred sedišta beogradske centrale zastava nove kompanije "Ahold–Delez". Drugih promena za sada nema. Potrošači kupuju, zaposleni rade. U direkciji kažu da "Tempo", "Maksi" i "Šop end gou" ostaju. Kompanija nastavlja da zapošljava i ulaže u srpsko tržište. Od 2011. svake godine investirali su oko 50 miliona evra.
"Želimo da nadmašimo očekivanja naših potrošača. Imamo lokalnu strategiju formiranja cena. Na ovom tržištu želimo da proizvodi budu dostupni, da povećamo efikasnost, napravimo uštede u troškovima i tako utičemo na cene", kaže Džon Kiricis, generalni direktor kompanije "Delez Srbija".
Dosadašnja očekivanja potrošača u Srbiji su izneverena, kažu u potrošačkim organizacijama.
"Sva očekivanja koja su potrošači u Srbiji imali – da će dolaskom novih trgovinskih lanaca biti bolje za nas, da ćemo imati jeftiniju i kvalitetniju robu – to se nije ostvarilo. Verujem da spajanje ove dve kompanije može nešto doneti kao boljitak, ali prvenstveno mislim da je to borba za novo tržište, pošto na tržište Srbije dolazi i 'Lidl' sa svojim trgovačkim robnim markama i verujem da ta ozbiljna konkurencija nešto može popraviti", kaže Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Aktuelna dešavanja u trgovini stručnjaci objašnjavaju kao koncentraciju moći i novo pozicioniranje u borbi za cenovno osetljive kupce.
"U pitanju je rat različitih prodajnih formata, odnosno profila objekata oko istih kupaca, na razičitoj osnovi. U pitanju je odgovor na sve ozbiljnije zahteve kupaca u domenu cena, usluga, u domenu kvaliteta maloprodaje što čini aktuelnost i budućnost konkurencije", kaže Zoran Bogetić sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu.
Upućeni očekuju naglo jačanje privatnih robnih maraka. U dosadašnjoj ponudi kompanije "Delez Srbija" bilo je 75 odsto domaćih proizvoda.
"Ovo spajanje svakako će doprineti da srpska privreda ima veću efikasnost u budućnosti, da praktično potrošači imaju mogućnost boljeg izbora i veći asortiman proizvoda. Na kraju krajeva to će doprineti i dolasku drugih trgovinskih lanaca, a veća konkurencija će doprineti i snižavanju cena", kaže Vesna Kovač, državni sekretar u Ministarstvu trgovine.
"Ahold–Delez" je jedan od deset vodećih trgovinskih lanaca u svetu. Ima više od 6.600 prodajnih objekata i oko 380.000 zaposlenih. Posluje u Americi, Evropskoj uniji, jugoistočnoj Evropi. Pored Srbije, u regionu u Ruminiji i Grčkoj.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар