Читај ми!

Kriza zakočila auto-industriju

Prodaja automobila u Srbiji pala za 60 odsto ako se uporedi sa 2008. godinom, koja se uzima kao reper. "Ševrolet" od 2016. godine planira da napusti tržište Starog kontinenta i bolji plasman sa mnogo manje rizika i troškova da potraži u Aziji i Americi, saznaje RTS.

U prvih 10 meseci ove godine u celoj Srbiji je prodato svega 16 hiljada automobila, što je, tvrde uvoznici, istorijski minimum. Do sada je u ovoj grani privrede od početka godine 10.000 radnika izgubilo posao. Loša prodaja je ne samo kod nas već i u čitavoj Evropi. Tržišta u Francuskoj, Portugaliji i Italiji beleže za trećinu manju prodaju što je uslovilo da će neki veliki proizvođači, kao na primer "Ševrolet", od 2016. godine napustiti tržište Starog kontinenta i bolji plasman sa mnogo manje rizika i troškova potražiti u Aziji i Americi, saznaje RTS.

Kriza iz Evrope prelila se i na naše tržište. Rezultati prodaje su iz godine u godinu sve slabiji, a uvoznici kažu da bez intervencije države neće biti daljih pomaka u prodaji. Prodaja je pala za 60 odsto ako se uporedi sa 2008. godinom, koja se uzima kao reper.

Predsednik Udruženja uvoznika Srbije Miloš Petrović kaže da je oko 10.000 ljudi u auto-biznisu ostalo bez posla, što direktno kroz mrežu ovlašćnih prodavaca i servisera, što kroz prodaju dodatne opremnje i rezervnih delova.

"Nažalost, ni jednostrana subvencija koja je data 'Fijatu' nije dala rezultate. Jedva 3.000 automobila domaće proizvodnje prodato je u prvih 10 meseci, što je trećina od rezervisanih na sajmu automobila", rekao je Petrović.

Fenomen tržišta se ogleda i u tome što najluksuzniji automobili najlakše nađu kupca, a najveći pad je u srednjoj i nižoj klasi gde se isključivo kupuju automobili do 10.000 evra. U toj klasi do 10.000 evra domaći fijat "500L" i pored subvencija izgubio je tržišnu utakmicu od češke "Škode", koja je prodala skoro 1.000 vozila više od kragujevačke fabrike.

"Kako su došla krizna vremena kupci sve više racionalno kupuju automobile, a samim tim mnogo su informisaniji", rekao je Dušan Cincar iz "Autočačka".

Uvoznici su već nekoliko puta predlagali da se prodaja popravi uz pomoć sistema "staro za novo". U međuvremenu su im ukinute sve subvencije za ekološke automobile.

Dušan Vukasović iz "Verano motorsa" kaže da se ponovo razmišlja o uvođenju takvih subvencija.

"Očekujemo da društvena zajednica prepozna mogućnost da pomogne onom ko legalno vozi automobile i ko vodi računa o najvišim ekološkim normama i standardima", kaže Vukasović.

Najveća opasnost leži u tome da veliki proizvođači presele svoja predstavništva iz Srbije.

Svoje aktivnosti svode na nivo kancelarija i sve bitnije službe izmeštaju u okolne zemlje, a otpuštaju naš većinom visokokvalifikovani kadar, koji teško nalazi posao u ovoj branši.

Posluju sa domaćim dilerima koji moraju unapred da kupe vozila, što nas po tipu poslovanja vraća u devedesete, kažu u Udruženju uvoznika.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 04. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње