Читај ми!

Receptivni turizam

Pored velikog broja turističkih agencija, malo je onih koje se bave receptivnim turizmom odnosno dovođenjem stranih turista u Srbiju. Kako bi se ostvario spoljnotrgovinski suficit, osnovni zadatak turističkih radnika je da učine sve kako bi privukli u našu zemlju što više stranaca.

U Srbiji posluje više od 500 turističkih agencija, ali najveći broj njih vodi naše ljude u inostranstvo, a samo nekoliko agencija bavi se takozvanim receptivnim turizmom, odnosno dovođenjem stranih turista u našu zemlju. I to ne čudi, receptiva je težak i skup posao sa često neizvesnim ishodom.

Prema rečima Biljane Marčete, iz turističke agencije "Magelan" iz Novog Sada, agencije moraju dobro poznavati Srbiju, moraju obići sve destinacije, i znati šta da ponude.

"Takođe potrebno je štampati materijal, prevoditi ga, otvoriti veb sajt, nastupati na sajmovima, i zakupljivati štandove. A to je sve jako skupo", zaključuje Marčeta.

Strani turisti koji dođu u Srbiju, kažu agenti, po pravilu su svetski putnici koji su obišli bar pola planete. Dolaze veoma pripremljeni, mnogo šta već znaju o našoj zemlji, a ima i onih koji su pre polaska na put, pročitali roman "Na Drini ćuprija".

Najradije obilaze manastire i tačno znaju po kojoj je freski koji manastir poznat. Osim organizovano, preko agencija, često dolaze i sami i iznajmljenim kolima obilaze Srbiju.

Branko Kovačević, iz agencije "Rental car & info", kaže da strani turisti dolaze uglavnom spremni.

"Jedino što od nas traže kad dođu, ako ne žele da plate dži-pi-es (GPS) uslugu, jesu mape Srbije", dodaje Kovačević.

Pored manifestacija i Beograda kao veoma popularne evropske metropole, strance u Srbiji oduševljava Dunav, netaknuta priroda i organska hrana.

Kako ističe Aleksandar Seničić, direktor Jute, ne treba zaboraviti ni banje koje sa malim ulaganjima mogu da zauzmu značajno mesto u receptivnom turizmu.

"Potrebno je okrenuti se velnes i spa turizmu koji je u ovom trenutku najposećeniji u Evropi", zaključuje Seničić.

Agencije koje dovode strane turiste u Srbiju očekuju pomoć države. Kako je njihov posao praktično izvoz, traže ukidanje PDV-a.

Goran Petković, državni sekretar za turizam, kaže da se u kriznim vremenima nijedna vlada ne odlučuje na ukidanje poreza, naprotiv, "uvode se novi porezi ili povećavaju stari".

Ipak, država obećava agencijama pomoć kod promocije naše zemlje na stranim tržištima, a izgradnjom kvalitetnih turističkih i ugostiteljskih objekata omogućavaju im da uspešnije prodaju svoje aranžmane.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 21. новембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње