уторак, 27.12.2011, 18:06 -> 19:17
Za puteve 800 miliona evra
U izgradnju autoputeva biće uloženo između 350 i 400 miliona evra, što je već obezbeđeno, a u rehabilitaciju i održavanje magistralnih i regionalnih puteva još oko 400 miliona, najavili direktori "Koridora Srbije" i "Puteva Srbije".
U poslednje četiri godine, obnovljeno je oko 900 kilometara puteva u Srbiji, od čega je oko 350 kilometara lokalnih. Za to vreme, ukupno je izgrađeno 160 kilometara autoputa na Koridoru 10.
Ostaje da se urade južni i istočni krak, koji bi, umesto do kraja ove godine, kako je prvobitno najavljeno, trebalo da budu gotovi do 2015. godine. Arheološki radovi su završeni, a Grci su ovih dana potvrdili da će, uprkos finansijskim teškoćama u toj zemlji, odobriti 40 miliona evra iz "Helenik plana" za izgradnju južnog kraka.
Direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić rekao je da će istočni krak Koridora 10 od Niša do Dimitrovgrada biti završen do kraja 2014. godine, a južni krak od Leskovca prema makedonskoj granici do kraja 2015. godine, napomenuvši da će možda radovi biti okončani i pre toga.
Novina je da od sledeće godine lokalni putevi neće biti finansirani iz budžeta, već će o njima brinuti lokalne samouprave. Javnom preduzeću "Putevi Srbije" uzeto je gotovo 100 miliona evra od akciza za gorivo, i taj novac biće dat opštinama.
Da bi se obnovila celokupna putna mreža u zemlji potrebne su dve milijarde evra, što u ovom trenutku nije realno, a većina novca koja se bude obezbedila biće iz stranih kredita.
Generalni drerektor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak je rekao je će u obnovu putne mreže biti uloženo oko 400 miliona evra u 2012. godini.
"Imamo dogovor i odobrenje za 100 miliona evra od Evropske banke za obnovu i razvoj, od Evropske investicione banke 130 miliona evra i kad se to sabere i Putevi će dati 100 miliona, i kad se to sabere, imaćemo otprilike 400 miliona evra za rad na putevima", rekao je Drobnjak.
U budžetu nema dovoljno sredstava ni za Koridor 11, od Beograda do Čačka, koji je Srbiji najpotrebniji. Radovi koji su počeli ove godine finansirani su iz budžeta, ali strane banke ne daju kredite za koridor kroz zapadnu Srbiju jer nije na mapi evropske putne mreže.
"Za taj posao pregovaramo sa Turcima, a za ovaj drugi deo sa Azerbejdžanom", kaže ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić.
Put Beograd-Čačak je najprometnija saobraćajnica na jugoistoku Balkana. Kredit ili koncesija, svakome ko uđe u taj posao, godišnje bi donosio dvostruku zaradu, tvrde u "Putevima Srbije".
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар