Četvrtkom u 9: Škole između blokada i redovne nastave – podeljena mišljenja o protestu u prosveti

Dok jedni nastavnici ističu da je blokada neophodna za zaštitu njihovih prava i poboljšanje uslova u obrazovanju, drugi upozoravaju da dugotrajni prekidi nastave štete učenicima i da rešenja treba tražiti kroz dijalog. O aktuelnoj situaciji u prosveti u emisiji "Četvrtkom u 9" govorili su nastavnica u OŠ "Jelena Ćetković" u Beogradu Ema Avramović, nastavnik u osnovnoj i srednjoj školi u Paraćinu Borko Petrović i direktor u ostavci OŠ "Lazar Savatić" Goran Petrović.

Nastavnica u OŠ "Jelena Ćetković" u Beogradu Ema Avramović je rekla da se prethodnih godina pokazalo da zakonsko skraćivanje časova od 30 minuta nije nešto što je bilo primećeno i što je moglo da ukaže na probleme u prosveti.

"Mi trenutno smatramo da je blokada u ovoj situaciji jedini adekvatan način da mi pokušamo da se izborimo za neka naša prava i za neke stvari koje smatramo da nam sleduju kao akademskim građanima i kao nekome ko treba da bude stub ove države", rekla je Ema Avramović.

Avramovićeva, koja je članica inicijative "Puls", poručila je da su deca prioritet i da bi sve za šta se sada zalažu i bore trebalo da na duge staze promeni situaciju u prosveti.

Nastavnik Borko Petrović, koji predaje u jednoj osnovnoj i jednoj srednjoj školi u Paraćinu, rekao je da u osnovnoj školi u kojoj radi nije bilo totalne obustave, već samo skraćivanja pojedinih časova na 30 minuta.

"Dok je u srednjoj školi, u gimnaziji u Paraćinu, polovina kolega u obustavi, a druga polovina radi normalno, 45 minuta", naveo je Petrović.

Istakao je da se protivi blokadama jer, kako je rekao, iz svog iskustva, zna da u glomaznom i inertnom sistemu, kakav je prosveta, procesi i dogovori idu jako sporo, kao i da promene, bilo one najbolje ili one najgore, idu izuzetno teško i da je potrebno puno vremena.

"Ja sam za to da se te stvari ipak rešavaju na drugi način, na onaj način da ne bismo štetili deci i roditeljima i svim ostalim učesnicima u obrazovno-vaspitnom procesu. Mislim, s toga, nemamo toliko vremena koliko nagomilani problemi zahtevaju vremena da bi se rešili i mislim da, dok se oni reše, obrazovanje ne sme da stane", naveo je Borko Petrović.

U OŠ "Lazar Savatić" u Beogradu deo nastavnika je u blokadi, dok deo redovno drži nastavu. Goran Petrović, direktor te škole u ostavci, rekao je da razume studente i maturante, ali je ocenio da osnovna škola nije prostor gde treba raditi na takav način.

"Imenovan sam za direktora 2018. godine. Ja ne znam nijednu školsku godinu da je prošla bez problema. Od krađe testova na završnom ispitu, od korone, od tragedije kakva se ne pamti, kakva je Ribnikar, od dojave o bombama, do danas. To je sedmi razred, mislim da nijednom nije prošao bez neke vanredne situacije", naveo je Petrović.

Dodao je da je od 825 učenika u OŠ "Lazar Savatić" ove nedelje u proseku oko 220 dolazilo svake nedelje, kao i da bi voleo da se svi oni vrate nastavi, bez obzira na sve probleme koji su višestruki.

Petrović je istakao da ima razumevanja za kolege koji su u obustavi, ali je poručio da učenici treba da budu u centru pažnje.

"Mislim da to još dugo ne može na takav način. Gubi se i na kvalitetu, gubi se i na drugim načinima, ali ta deca moraju da budu tu i da krenu sa nastavnim procesom u potpunosti", rekao je Goran Petrović.

Emisiju Četvrtkom u 9 u celosti pogledajte u video-snimku na početku teksta.

петак, 14. март 2025.
22° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса