EPS i pokušaj prevare mejlovima – kako ga prepoznati i kome se obratiti
"Elektroprivreda Srbije" obavestila je građane o pokušaju prevare imejlovima, u kojima su zloupotrebljeni ime, logo i naziv domena njihove kompanije. Pomoćnik izvršnog direktora EPS-a za snabdevanje Željko Nenadić kaže za RTS da ta kompanija nikada kupcima ne šalje obaveštenja sa linkovima za plaćanja. Pozvao je građane da budu oprezni i uvek provere pouzdanost informacija koje dobijaju kako bi izbegli potencijalne prevare i neovlašćene zahteve za ličnim podacima.
EPS je upozorio na pokušaj prevare mejlovima u kojima su zloupotrebljeni ime, logo i naziv domena kompanije i ističu da ta kompanija nikada kupcima ne šalje obaveštenja sa linkovima za plaćanja.
Pomoćnik izvršnog direktora EPS-a za snabdevanje Željko Nenadić navodi za RTS da su kupci obavestili EPS o prijemu tih mejlova, te da su odmah obavestili CERT o tome. Takođe je naglasio da kompanija nikada ne šalje mejlove koji sadrže linkove za plaćanje.
"EPS nikada nije slao mejlove u kojima postoje direktni linkovi koji upućuju na neko plaćanje", ukazao je Nenadić.
Kako prepoznati prevaru i kome se obratiti
Kada su u pitanju potrošači koji su već kliknuli na sumnjive linkove, Nenadić je istakao da, iako to nije preporučljivo, to ne znači da odmah imaju veliki problem. Međutim, napomenuo je da je veća verovatnoća da su nakon toga bili upitani da unesu lične podatke ili podatke o karticama, što predstavlja potencijalnu opasnost.
Upozorio je korisnike da, ukoliko su već ostavili lične podatke, posebno podatke o karticama, treba da se obrate zvaničnim institucijama kao što su Ministarstvo unutrašnjih poslova, odeljenje za visokotehnološki kriminal i svojoj banci kako bi zaštitili svoje finansije.
Upitan kako prepoznati prevaru, Nenadić odgovara da sumnjivi mejlovi često sadrže očigledne greške, kao što su upotreba latinice umesto ćirilice ili loše formatiranje teksta. Ovo su, kaže, neki od signala da je u pitanju prevara.
"Kao što su upotreba latinice umesto ćirilice i neadekvatne internet adrese. Savetujemo potrošačima da uvek provere zvanični sajt EPS-a kako bi bili sigurni da su obaveštenja koja dobijaju zaista zvanična, kao i da provere da li mejl sa kojeg su dobili poruku potiče sa zvaničnog sajta EPS-a", dodao je Nenadić.
Koje su prednosti elektronskog plaćanja
Nenadić je takođe komentarisao i prelazak na elektronsko plaćanje i dostavu računa, naglašavajući da EPS pruža kupcima opciju izbora, bilo da se radi o papirnom ili elektronskom računu.
Podsetio je da su za one koji žele papirni račun i dalje dostupne tradicionalne opcije, ali da sve više kupaca koristi elektronske portale i mobilne aplikacije, koji im omogućavaju brže i lakše praćenje potrošnje i plaćanja.
Za one koji se odluče za elektronski račun, EPS pruža brojne prednosti kao što su brža i lakša praćenja potrošnje i plaćanja putem mobilnih aplikacija i portala.
"Mi svakako promovišemo, popularišemo taj vid elektronske dostave računa zato što je mnogo konformniji. Naime, EPS je kreirao i svoj portal i mobilne aplikacije koje kupcima donose mnogobrojne benefite. Onaj ko se registruje na portalu i ko koristi mobilnu aplikaciju račun dobija mnogo brže, informisan je o istoriji potrošnje, o istoriji finansijskih zaduženja. Račun mu je, na kraju krajeva, uvek dostupan i ako želi i da ga odštampa, može i to da uradi", ukazao je Nenadić.
Saveti za racionalno korišćenje energije
Upitan o savetima za štednju električne energije, Nenadić je predložio racionalno korišćenje resursa i korišćenje noćnih tarifa.
"Ne treba da štedimo, ali treba samo da racionalnije trošimo, da koristimo noćne tarife, da uređaje koristimo onda kada nam trebaju, da možda koristimo neke programe koji su brži ili troše manje resursa. Mala korekcija u našim navikama može bitno da smanji potrošnju električne energije i da uštedi", dodao je Nenadić.
Pozvao je građane da budu oprezni i uvek provere pouzdanost informacija koje dobijaju kako bi izbegli potencijalne prevare i neovlašćene zahteve za ličnim podacima.
Коментари