Šta sa detetom posle škole, kako je organizovana nastava u boravku
Šta sa detetom kada se završi nastava, pitanje je koje muči mnoge roditelje učenika nižih razreda. Od 166 osnovnih škola, produženi boravak je organizovan u 111. Posle pada desetogodišnjaka s prozora u školi "Banović Strahinja" na Čukarici, ekipa Beogradske hronike je istraživala kako je taj oblik nastave organizovan i koje su sve aktivnosti predviđene za učenike.
U jednoj učionici u Osnovnoj školi "Dragojlo Dudić" zajedno su u boravku đaci prvog i trećeg razreda, svako na svoj strani. Sa njima rade dve učiteljice.
"Nakon nastave deca su imala slobodne aktivnosti, bavili se malo sportom, odmorili se od nastave i sada prisustvujemo izradi domaćih zadataka. Nehomogena je grupa, svako dete zahteva dodatnu pažnju i angažovanje, jedan učitelj je posvećen deci prvog razreda, a drugi učitelj deci drugog razreda. Tako da su potrebe sve pokrivene“, kaže Daniela Pavić, direktorka OŠ "Dragojlo Dudić".
U Osnovnoj školi "Karađorđe" skoro 1.000 đaka u 35 odeljenja. Imaju šest grupa u produženom boravku, za učenike od prvog do četvrtog razreda.
"Kad završite sa klasičnom nastavom onda idete u produženi boravak i tamo radite domaći. Oni takođe imaju neke slobodne aktivnosti, ali to je više u vidu druženja, društvenih igara, sređivanja dvorišta, nekih humanitarnih akcija, radionica", istakla je Olivera Košanin, pomoćnica direktora OŠ "Karađorđe".
Kakav program imaju "celodnevci"
Produženi boravak u školama je od sedam do 17 sati, a negde postoji i celodnevna nastava.
"Nama su prvo jedan i drugo jedan takozvani celodnevci, takođe to je jedan oblik obrazovno nastavnog rada koji je sličan, a opet je različit na neki način od boravka. Celodnevci idu samo pre podne znači prvi i drugi razred imaju dve učiteljice i ravnomerno raspoređene nastavne aktivnosti na te dve učiteljice. Njima počinje nastava u osam sati, završava se u 15 i 30", objašnjava Obrad Drakulić, direktor OŠ "Karađorđe".
Koje uslove treba škola da ispuni za boravak
Inicijativu podnosi Savet roditelja, a Nastavno veće i školski odbor elaborat prosleđuju Minstarstvu prosvete. Potom na teren izlazi prosvetna inspekcija koja provera da li su svi uslovi ispunjeni.
"Brojevi koji se odnose za formiranje boravka i za formiranje celodnevne nastave oni variraju, zavise pre svega od odeljenja, koliko odeljenje ima učenika, najoptimalnije je da bude 25 i na taj broj ide jedan do dva nastavnika, zavisno kako je organizovan boravak", ukazuje predsednik aktiva direktora škola Novog Beograda Darko Eger.
U Beogradu ima 166 osnovnih škola, a produženi boravak je organizovan u 111.
Коментари