Odgovor menadžmenta Radio-televizije Srbije Branislavu Klanščeku povodom "Pesme za Evroviziju"
Menadžment Radio-televizije Srbije, u odgovoru Branislavu Klanščeku, saopštava da je predsednik UO RTS-a mogao da sačeka konačan i tačan izveštaj nakon završetka "Pesme za Evroviziju", a ne da proizvoljnim tumačenjima izlazi u javnost u još jednom u nizu pokušaja da naruši ugled Javnog servisa.
Netačne su informacije koje gospodin Branislav Klanšček, predsednik Upravnog odbora RTS-a, iznosi u javnost.
Kao deo ove kuće, mogao je da sačeka konačan i tačan izveštaj nakon završetka festivala "Pesma za Evroviziju", a ne da proizvoljnim tumačenjima izlazi u javnost u još jednom u nizu pokušaja da naruši ugled Javnog medijskog servisa Srbije.
Pesma za Evroviziju (PZE), festival je o kojem se piše i priča u Evropi i koji je podigao domaće televizijske standarde na nivo svetske produkcije.
Iz godine u godinu raste njegova gledanost i popularnost, iako svim ostalim televizijskim sadržajima, uključujući i sportske događaje, gledanost opada na svim televizijama.
Tokom poslednje tri godine, Festival beleži rekordnu gledanost u Srbiji, ali i izvan naših granica putem zvaničnog Jutjub kanala RTS-a i RTS Planete.
Ove godine, samo na Prvom programu RTS-a svako polufinale pratilo je 1.300.000 gledalaca, dok je uz veliko finale bilo više od 1.600.000 građana Srbije.
Sve zvanične muzičke platforme i društvene mreže koje prate naš festival, beleže višemilionsku posećenost kroz broj slušanja, pregleda i pozitivnih komentara.
Verujemo da je predsednik UO RTS-a gospodin Branislav Klanšček, koji se predstavlja kao poznavalac muzike i produkcije, a ujedno je i umetnički direktor jednog festivala, ispratio kako izgledaju nacionalni izbori drugih javnih servisa.
Primera radi, naši susedi su izdvojili 650.000 evra za tri festivalske večeri "Dore", ne računajući sekundarne troškove.
Minut našeg festivala košta samo 600 evra.
Šta su neistine, a šta činjenice? Gospodin Branislav Klanšček tvrdi da je budžet Festivala za prošlu godinu bio 140.000 evra, a zapravo je iznosio 249.000 evra.
Kako se dogodilo da je predsednik UO zaboravio da je baš Upravni odbor odobrio i taj i ovogodišnji budžet.
Budžet je ove godine zbog povećanja cene na tržištu veći za 40.000 evra neto, i to povećanje se odnosilo na izradu scene, a partner RTS-a Skymusic production, zadužen za vizuelni identitet festivala, zapravo je dobio kompenzaciju u reklamama za navedeni iznos.
Gospodin Klanšček manipuliše i sekundarnim troškovima koji iznose 173.545 evra, koji se zapravo odnose na troškove amortizacije, tehničkih i ljudskih resursa koji bi, da nisu angažovani na ovom, bili svakako angažovani na nekom drugom projektu.
Dakle, struja, voda, grejanje, redovne plate zaposlenih, porezi i doprinosi, od kafe kuvarica do urednika, pa i plata članova Upravnog odbora, i sve ono što RTS inače plaća.
Dalje, gospodin Klanšček kao predsednik Upravnog odbora brka pojmove vizuelni identitet i kreativni tim RTS-a.
Pod vizuelnim identitetom se podrazumeva idejno rešenje scene, raspored LED ekrana, rasvetnih tela i vizuelnog identiteta scene i nastupa izvođača.
I time se bavila Sky produkcija, a kreativni tim RTS-a se bavio drugim segmentima vizuelnog identiteta festivala.
Obavili su izvrstan rad na poslovima izrade televizijske grafike, AR grafike i potpisa na razglednicama, koje su takođe urađene u sopstvenoj proizvodnji.
Što tiče LED ekrana, RTS je maksimalno iskoristio svoje kapacitete od 100 kvadrata LED panela, koji su bili ugrađeni u Studio 8 i 9, a naš partner na projektu Skymusic production je u samu scenu ugradio još 398 kvadrata LED-a koje RTS ne poseduje.
RTS poseduje 60 glava robo-rasvete, a na sceni je bilo ukupno 308 robo glava, što znači da je Skymusic production dodao još 248.
Takođe dodajemo da nam je na korišćenje, bez finansijske nadoknade produkcija "Filming" ustupila podni LED ekran od 64 kvadrata i sferni LED ekran od 16 kvadrata, a LED kocke – stolove za studio 9, produkcija "Emotion".
Ove produkcije su RTS-u izašle u susret u želji da naš festival bude što bolji, jer su prepoznale njegov nacionalni značaj.
Kakva je situacija u sektoru Kostim, gospodin Klanšček bi trebalo da zna, ali podsećanja radi, RTS ima samo tri kostimografa zaposlena u stalnom radnom odnosu i jednog na privremeno-povremenim poslovima.
Oni pokrivaju proizvodnju svih programa u okviru RTS-a.
Angažovanje dva spoljna kostimografa realizovano je po ceni jednog kostimografa, a u skladu sa važećim tarifnikom RTS-a.
Što se tiče plesača, prošlogodišnji pobednik Luka Blek nastupio je sa četvoro plesača iz Slovenije sa kojima je i bio u Liverpulu prošle godine, a ukupan trošak njihovog boravka u Beogradu za dve noći, a ne za sedam kako tvrdi Klanšček, koštao je RTS 140.000 dinara (prevoz i dva noćenja u hotelu). Svi oni su želeli da dođu na naš festival i to bez honorara.
Da bi se pripremio festival ovog ranga, potrebni su meseci rada i potpune posvećenosti - fizičke, kreativne i mentalne.
Kada bi se na projektu PZE angažovali isključivo kapaciteti RTS-a, bila bi ugrožena proizvodnja svih ostalih programa naše televizije – Informativnog, Kulturno-umetničkog, Zabavnog i Obrazovno-naučnog.
Umesto što godinama lovi veštice u Pesmi za Evroviziju, Klanšček bi mogao da obavesti javnost, šta je njega kvalifikovalo da bude umetnički direktor "Beogradskog proleća", ili ako je lakše, ko ga je kvalifikovao.
Neka obavesti javnost i čije on pare troši na "Proleće". Ne bi bilo loše i da pokaže rezultate glasanja.
Da mu pomognemo, podsećamo ga da je u prvo obnovljeno "Proleće", RTS uložio oko 50.000 evra i da je ono emitovano na Prvom programu, pošto je Klanšček slagao direktora programa da je to odobrio generalni dirktor, konačno i da je gledanost "njegovog" festivala bila mnogo manja od Pesme za Evroviziju.
Pošto je prvo Klanščekovo "Proleće" ocenio kao izuzetno neuspelo, menadžment RTS-a je odlučio da se više ne bavi njime.
Bio je to dovoljan razlog da započne Klanščekov lov na veštice u Pesmi za Evroviziju.
Коментари