Читај ми!

RATEL: Mobilni operatori poboljšali usluge, blizu smo evropskog vrha

MTS, A1 i Jetel ostvarili su poboljšanje kvaliteta usluga u Srbiji i približili se gornjem standardu mobilnih operatora u evropskim zemljama koje su već uvele 5G tehnologiju, ukazuje analiza RATEL-a. Prostor za napredak je u pružanju usluga u železničkom saobraćaju. Branko Mirković, predstavnik RATEL-a, kaže za RTS da je cilj istraživanja bio da korisnici imaju nezavisan pristup informacijama, a operatori uvid gde mogu da unaprede usluge.

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) je u periodu od septembra do decembra 2023. godine sprovelo uporedna merenja i analizu parametara kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža sva tri operatora (MTS, A1, Jetel) mobilnih elektronskih komunikacionih mreža – "benčmark" mobilnih mreža.

Rukovodilac službe za mreže, usluge i elektronsku opremu u RATEL-u Branko Mirković kaže za RTS da je krajnji cilj istraživanja da korisnici na objektivan i nezavisan način imaju uvid u kvalitet usluga koje pružaju mobilni operatori u Srbiji.

Opisuje da je strategija merenja i analize ozbiljna i da proces traje najmanje tri meseca, a da mu prethodi angažovanje nezavisnih evropskih agencija koje sprovode istraživanje na terenu.

"Kako to izgleda u praksi? Vozila u kojima je postavljena merna oprema idu kroz Srbiju unapred definisanim rutama. Oprema je identična za sva tri mobilna operatora i istovremeno se mere različiti parametri koji utiču na usluge koje se pružaju krajnjim korisnicima", navodi Mirković.

Kako i gde se sprovodi analiza

Merenjima su obuhvaćeni gradovi, putevi i železničke pruge širom Srbije, a sprovode se već sedam godina. 

Mirković ističe da je ovogodišnji projekat najobimniji i da je analizom obuhvaćeno 55 gradova, 17.000 kilometara puteva, i više od 1600 kilometara pruga.

Metodologija merenja podrazumeva da se analiziraju kvaliteti prenosa govornih usluga i prenosa podataka, a raspodeljena su prema različitim gradovima, putevima i prugama.

"Gradovi mogu biti mali, srednji i veliki, a postoje i komplementarne zone ili 'hotspotovi', gde ima mnogo korisnika, poput Beograda, Novog Sada ili Niša. Tako je i u slučaju železničkih pruga. Putevi su podeljeni na auto-puteve, glavne i ruralne puteve", pojašnjava predstavnik RATEL-a.

Rezultati odlični, prostor za napredak u železničkom saobraćaju

Sagovornik RTS-a navodi da je u ovogodišnjoj analizi primetan trend porasta kvaliteta usluga koju MTS, A1 i Jetel pružaju krajnjim korisnicima.

Svi operatori zadovoljavaju kriterijume analize u slučaju govornih usluga, dok su MTS i A1 postigli skoro identične rezultate.

"Prostor za napredak je u polju železničkih koridora, gde su rezultati ispod očekivanih nivoa. Nadam se da će nešto da učine u narednom periodu po tom pitanju, pogotovo što je sve više železničkih koridora", smatra Mirković.

Naglašava da je iz godine u godinu vidljiv napredak operatora, a kada se izvede srednji prosek za 2023. godinu, odstupanje od teorijski maksimalnog rezultata (100 bodova/procenata) je oko 10 odsto, što je gornji rang u poređenju sa evropskim zemljama.

"Ako sam rekao da je svrha rezultata da korisnici imaju nezavisan pristup informacijama o kvalitetu usluga operatora, tako i sami operatori iz ovih analiza mogu da zaključe gde mreže rade dobro, a gde treba da se unapredi i promeni način rada", zaključuje Branko Mirković iz RATEL-a u razgovoru sa RTS.

 

четвртак, 28. новембар 2024.
13° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње