Kartice, markice i aplikacije za popuste – kome se više isplate, trgovcima ili kupcima
Kako su se otvarali trgovinski lanci u Srbiji, ponadali smo se da će nas obradovati niskim cenama. Oni su, ipak, posegnuli za drugim načinom privlačenja potrošača – markicama koje skupljate pa plaćate neki proizvod manje, aplikacijama i karticama uz koje dobijate popuste. Istraživali smo kome se sve to više isplati, trgovcima ili kupcima.
Verni potrošači znaju zašto. Anketirani građani kažu da im se isplati korišćenje aplikacija i kartica za popuste i da tako dosta uspevaju da uštede.
Izgleda da svima dobro dođe, ali retko ko od građana zna koliko se na ovaj način tačno uštedi.
Aplikacije lojalnosti i ušteda kućnog budžeta
Milica Popović iz jednog trgovinskog lanca kaže da u ovom trenutku više od i milion i dvesta hiljada ljudi u Srbiji koristi aplikaciju lojalnosti što je dovoljan dokaz da su kupci na prvom mestu zadovoljni njome i da su uvideli kako značajnu uštedu mogu da ostvare.
"Ono što ovu aplikaciju lojalnosti razlikuje jeste što je ona personalizovana, odnosno algoritam aplikacije prati vaše navike u kupovini i nudi vam akcije i pogodnosti baš na one artikle koji su deo vaše potrošačke korpe. Uz to, samo za korisnike aplikacije svake nedelje više od 50 artikala je na sniženju koje može biti veće i od 50 odsto", kaže Popovićeva.
Aplikacija, tvrde iz ovog trgovinskog lanca, može dosta da uštedi i vreme jer se preko nje mogu rezervisati neki proizvodi koji se kasnije preuzimaju u radnji.
Još jedna pogodnost korišćenja aplikacije je to što se pri kupovini proizvoda uz aplikaciju na kasi dobija isečak uz račun koji tačno pokazuje kolika je ušteda ostvarena. Ipak ove vrste pogodnosti mogu da koriste samo tehnološki potkovaniji i oni koji imaju tzv. pametne telefone.
Bodovi na karticama
"Znači mi mnogo, imam superkarticu, koristim je. Skupljam bodove i to mi mnogo znači na moju penziju. Poprilično uštedim, koristim je skoro svaki dan", kaže jedna sugrađanka.
Anketirani potrošači napominju da uz karticu imaju dobre povoljnosti i mogu da uštede pri svakoj kupovini, nedeljno i po hiljadu-dve dinara.
Mobilna aplikacija je u pripremi ali su i ovde popusti takođe znatni za određene proizvode koji, iako su već na sniženju, uz superkarticu mogu imati još pogodniju cenu.
Ko troši taj i štedi
"Tu imate različite segmente pogodnosti, od specijalnih popusta i akcija koji idu i preko 50 odsto popusta, preko ‘keš beka’, povrata novca koji dajemo našim potrošačima kroz potrošnju i imamo veliki broj partnera unutar samog programa koji potrošačima omogućava dodatnu uštedu i benefite. Prilikom jedne kupovine potrošač može uštedeti i do nekoliko hiljada dinara, naravno u zavisnosti od toga šta se nalazi u korpi", kaže Nataša Pavlović.
Kada se sve sabere i oduzme, teško je reći ko ima veću korist od ovih popusta – potrošači ili trgovci. Jedno je ipak sigurno, da bismo više uštedeli moramo više i da potrošimo.
Коментари