Grad najavljuje novu eru u javnom prevozu, "Kentkart" ne prihvata raskid – ko će da "kuca" kartu

Pre mesec dana, kada je Skupština Grada odlučila da raskine ugovor sa "Kentkartom" i kada je najavljeno da naplata karata prelazi u ruke Grada, činilo se da nema prostora za nejasnoće. Ipak, četiri nedelje kasnije, firma "Kentkart" ne može da prihvati raskid ugovora, tvrdi da je on jednostran, a da kontrolori i dalje rade za njih.

Karta je otkucana, validatori rade i bilo bi sjajno kad bi se vožnja plaćala. Ali prihod je takav da su silno nezadovoljni i u Gradu a, kako kažu, u teškoj poziciji je privatni partner turski "Kentkart". 

Tvrde da produženi ugovor na 13 godina još važi, iako su vođeni razgovori da se prihod poboljša, pa i ugovor raskine.

Veljko Vlahović, direktor "Kentkarta", smatra da je potrebno – da bi razgovori prešli u pregovore gde postoji razlika – da Grad Beograd iznese formalno svoju pravnu koncepciju uređenja ugovornih odnosa, "kako u vidu određenog raskida ugovora, tako i u vidu budućeg uređenja ugovornih odnosa".

Šta Beograđanima donosi nova era javnog prevoza

"Preći će sva naplata i kontrola u ruke Grada Beograda. I mislim da od tog momenta kreće jedna nova era u našem javnom prevozu, zato što ćemo konačno vratiti neke stvari u naše ruke. Spremamo već neke konkretne korake koji nisu nikakva represija", ističe Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda. 

Izjavio je to Šapić i na konferenciji za novinare i na samoj poslednjoj sednici Skupštine Grada 21. februara, kada je usvojen Sporazum o raskidu ugovora o javno-privatnom partnerstvu.

Gradonačelnik je najavio novu eru u prevozu zasnovanu na boljem kvalitetu i poverenju građana, ilustrujući to i boljom naplatom, u poslednja tri meseca prošle godine, a u odnosu na isti period pretprošle godine.

"Što znači da Beograđani razumeju kada im se normalno obratite i kada vide da je nekome namera i da poboljša prevoz i da eliminiše sve te propratne faktore gde se nije znalo gde novac završava ili da se znalo, ali nigde odgovornost nije snosila uprava Grada", ukazuje Šapić. 

Kako je "Kentkart" dospeo u tešku poziciju

"Kentkart" tvrdi suprotno, dospeli su u tešku poziciju zato što su kontrolori izgubili podršku Komunalne milicije još u septembru 2021. godine. 

"Bez asistencije komunalnih milicionara ili nekog zakonskog uređenja njihovog ovlašćenja oni ne mogu da rade svoj posao efikasno. Znači, mi imamo svakog dana 225 kontrolora na radu, što je definisano ugovorom. Imamo 300 zaposlenih kontrolora", ističe Vlahović. 

Kako do dogovora

Grad je osnovao i novo preduzeće za naplatu i organizaciju prevoza, ali još nije izabrao ko će održavati opremu. Desetak hiljada validatora i terminala za prodaju karata.

Iako je sva oprema posle prvog desetogodišnjeg ugovora pripala Gradu, još je održava strani partner. Spremni su da i taj posao povere poslodavcu, ali uz precizne pravne odredbe.

"Što se tiče raskida ugovora, mi to ne možemo da prihvatimo, jer kao što sam napomenuo, nije definisano uređenje budućih odnosa, već se samo pričalo o raskidu ugovora, koji zapravo predstavlja jednostrani raskid", navodi Vlahović.

I dok Grad tvrdi da ne kontroliše ništa, strani partner ponavlja da je sve javno i da poštuje sve odredbe. Generalno slab prihod ga dovodi u tešku ekonomsku situaciju.

I ova reakcija "Kentkarta", skoro četiri nedelje posle odluke Skupštine Grada, upućuje na to da se traži prostor za dogovor. Najgore bi bilo da stvar preuzmu advokati i međunarodni sudovi.

среда, 30. октобар 2024.
9° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи