Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti: Građani se najviše žale na MUP
Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović ističe da su 2022. godine imali veći broj pritužbi građana u vezi sa zaštitom podataka, najčešće na Ministarstvo unutrašnjih poslova. Naglašava da su sproveli i više inspecijskih nadzora nad onima koji obrađuju naše podatke.
Povodom Dana zaštite podataka o ličnosti, u Privrednoj komori Srbije razgovara se o tome da li oni koji rukuju našim podacima ispunjavaju sve zakonske obaveze.
Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović rekao je za RTS da u odnosu na prethodni period na "bolji" način štitimo naše podatke, kao i da se "svest o situaciji u tom delu polako i sigurno menja".
Marinović kaže i da statistika pokazuje da se sve više građana obraća Povereniku.
"Želim da tumačim da je to posledica činjenice da su svesniji na koje načine Poverenik može da zaštiti njihova prava. U 2022. godini, imali smo veći broj pritužbi građana i inspekcijskih nadzora koje smo sproveli nad onima koji obrađuju naše podatke", objašnjava Marinović.
Dodaje i da se građani, u svojim pritužbama, najčešće žale na Ministarstvo unutrašnjih poslova.
Kao rešenja, Marinović navodi da je potrebno menjati Zakon o zaštiti podataka o ličnosti, ali i da građani treba da budu "budniji".
"Poverenik je tu da štiti pravo na zaštitu podataka o ličnosti, ali pre svega građani treba da vode računa o svojim podacima, jer su oni ti koji ih poseduju. To je njihova imovina. Kao što novac ne ostavljate na svakom koraku, ne treba ni podatke", navodi Marinović.
Očekuje da će i sredinom ove godine biti doneta Strategija zaštite podataka o ličnosti.
Коментари