Koka-Kola HBC: Do 2040. godine nula emisije CO2

Kompanija Koka-Kola HBC saopštila je da će emisiju gasova s efektom staklene bašte svesti na neto nulu u celom lancu vrednosti do 2040. godine.

Kroz postojeće ciljeve do 2030. godine kompanija će smanjiti svoju emisiju gasova sa efektom staklene bašte za 25 odsto, a u narednoj dekadi za još 50 odsto.

Kako bi uticala na emisije treće strane, kompanija će nastaviti da proširuje saradnju sa svojim dobavljačima na ostavarenju zajedničkih ciljeva u ovoj oblasti. Ukoliko nije moguće u potpunosti eliminisati emisije, kompanija će obezbediti investicije u druge mere prevencije klimatskih promena.

Kako bi postigla ovaj ambiciozan cilj, Koka-Kola HBC se obavezala da će:

• Investirati 250 miliona evra u inicijative posvećene smanjenju emisije gasova do 2025.

• Preći na 100 odsto obnovljive izvore električne energije u svim svojim operacijama, a stalnim inovacijama uticati na energetsku efikasnost.

• Osnažiti cirkularnu ekonomiju u oblasti ambalaže kroz veću upotrebu rPET ambalaže[1], usvajanjem opcija sa manje ambalaže i opcija sa povratnom ambalažom, smanjenjem plastike u sekundarnoj ambalaži.

• Obezbediti energetski efikasne i ekološki prihvatljive frižidere za kupce

• Smanjiti emisiju štetnih gasova iz sirovina

• Uvesti program "Zeleni vozni park", koji za cilj ima prelazak na vozila sa nižom stopom emisije CO2.

Dodatno, Koka-Kola HBC je uvela smanjenje emisije CO2 kao jednu od komponenti dugoročnih planova za motivisanje menadžmenta kompanije.

Komentarišući ovu najavu, Zoran Bogdanović, glavni izvršni direktor Koka-Kola HBC grupe, rekao je: "Ova obaveza je krajnja destinacija ambicioznog puta ka održivoj budućnosti, koji smo započeli pre mnogo godina. Ovaj korak je u skladu sa našom filozofijom da podržimo društveno-ekonomski razvoj naših zajednica i ostvarimo pozitivan uticaj na životnu sredinu. Iako još nemamo sve odgovore, naš plan, dosadašnji rezultati i partnerski pristup daju nam samopouzdanje da ćemo ih ostvariti".

Ova globalna kompanija uspešno posluje i na tržištu Srbije i to već više od pola veka, a svoje rezultate u oblasti održivog poslovanja tradicionalno predstavlja javnosti i zainteresovanim stranama kroz lokalni Izveštaj o održivosti.

"Želimo da budemo odgovoran i pouzdan partner zajednici u kojoj poslujemo i osnažimo je u ekonomskom, socijalnom i ekološkom domenu. Ponosni smo na činjenicu da od 1. jula 2020. godine, sva električna energija koju koristimo u obe punionice u Srbiji, 100 odsto potiče iz obnovljivih izvora energije. Zahvaljujući tome, tokom 2020. uštedeli smo 11.707 tona CO2. Dodatno, trudimo se da povećamo efikasnost u očuvanju resursa time što smo 51 odsto naših rashladnih uređaja koji se nalaze u prostorijama kupaca, zamenili energetski efikasnim modelima", navodi generalni direktor Koka-Kola HBC Srbija Svetoslav Atanasov.

Koka-Kola HBC jedna je od prvih kompanija koja je postavila naučno zasnovane ciljeve u oblasti održivosti i na njihovom ispunjenju kontinuirano radi.

U poslednjih deset godina, kompanija je prepolovila direktnu emisiju gasova sa efektom staklene bašte, a plan smanjenja ugljen-dioksida do 2030. već je usvojen i odobren i zasniva se na budućnosti u kojoj globalno zagrevanje neće prelaziti 1,5 °C.

U martu 2021. godine, Koka-Kola HBC je prema Dow Jones indeksu održivosti, po peti put u poslednjih 7 godina ocenjena kao najodrživija svetska kompanija za proizvodnju pića, što je najbolji rezultat do sada.

Više o postavljenim ciljevima možete pogledati u VIDEU.

 

понедељак, 22. децембар 2025.
6° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом