Vršnjačko nasilje od prevencije do prepoznavanja
Javnost je poslednjih dana uznemirio još jedan snimak vršnjačkog nasilja u osnovnoj školi u Barajevu. Po nalogu tužilaštva, policija je podnela krivičnu prijavu za nasilničko ponašanje protiv dve devojčice koje su u dvorištu OŠ "Knez Sima Marković" u Barajevu fizički maltretirale vršnjakinju. Iz Ministarstva prosvete je saopšteno da je aktiviran tim za prevenciju nasilja a u obe škole će započeti inspekcijski nadzor.
Milja Krivokuća, članica grupe ministsrva prosvete za prevenciju naselja rekla je za RTS da je reč o učenicama srednje škole a da je do incidenta došlo u dvorištu osnovne škole.
"Tim ministarstva zajedno sa prosvetnom inspekcijom, školskom upravom i prosvetnim savetnicima i nama iz grupe za zaštitu od nasilja i diskriminacije odlazimo u školu da utvrdimo sva postupanja i procedure koja je škola bila u obavezi da sprovede. Obaveza škole je da kada se dese ovakve situacije u roku od 24 sata obaveste školsku upravu", objasnila je Krivokuća gostujući u Dnevniku RTS-a..
Ukoliko se utvrde propusti škole, postoje izvesne posledice, a onaj ko je najodgovorniji za zakonitost rada škole je direktor, navela je Krivokuća.
Brza reakcija je ključna u prevenciji vršnjačkog nasilja, a za to postoje jasne procedure.
Vaspitno-disciplinski potupak podrazumeva ne samo izricanje određenih mera već pojačan vaspitni rad.
"Roditelji su nam jako važni jer kada god neka situacija ne može da se reši brzo ili na zadovoljavajući način mi imamo negde probelem u saradnji sa roditeljima zbog čega nam je važan intersektorski pristup i da se uključe neke druge službe koje su isto tako nadležne za porodicu kao što su Centri za socijalni rad", kaže Krivokuća.
Kada je reč o prevenciji od nasilja ono je podeljeno u tri nivoa.
"Kada govorimo o nasilju prvog nivoa to su te neke situacije na koje mora da se reaguje. To može da bude zadirkivanje, najblaži oblici verbalnog ili psihičkog nasilja, ali tada odmah mora da se reaguje. A i pre toga kroz odeljenske zajednice, kreativne programe i nastavu treba učiti učenike kako da sarađuju, kako da izraze svoje nezadovoljstvo i kako da kanališu bes", kaže Krivokuća.
Drugi nivo, kako navodi, zahteva angažovanje školske uprave, a treći angažovanje drugih institucija kao što su Centri za socijalni rad, zdrastvene ustanove i policija.
Vršnjačko nasilje nije u porastu, ali se o njemu više razgovara, kao i o tome kako da škole više prijavljuju, više reaguju, ali isto tako i roditelji i deca prepoznaju šta je to nasilje, zaključila je za RTS Milja Krivokuća.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар