недеља, 01.09.2019, 07:55 -> 07:57
Извор: РТС
Аутор: Јелена Николић
Zašto vozači misle da su jači od voza
Proteklu nedelju obeležila je još jedna saobraćajna nesreća na pružnom prelazu u blizini Valjeva. Srećom bez žrtava. To je ujedno i šesnaesta od početka ove godine. Koliko je obezbeđenih prelaza u Srbiji i šta su sve uzroci stradanja na srpskim prugama?
Malo radi, pa malo odmara – takav je ritam rampe na jednom prelau u Kraljevu. Zato su meštani često u ulozi skretničara, a tvrde da znaju i razlog zašto rampa zakazuje.
"Ova deca kasno posle grada urade nešto, ili je polome ili žice iseku, tako da često se to dešava, i rampa ne radi", rekao je Zoran Kaplarević.
Zbog ovog i sličnih razloga u prvoj polovini godine u Srbiji 16 nesreća na pružnim prelazima. U Infrastrukturi železnice, ipak, objašnjavaju je ta brojka manja nego ranije.
"Nikada do sada prateći prvih šest meseci od 2000. godine do danas nije bio takav mali broj vanrednih događaja ili nesreća na putnim prelazima što je za ohrabrenje", kaže Milan Maksimović, izvršni direktor u Infrstrukturi železnice Srbije.
Ali ne ohrabruje to što su za više od polovine nesreća odgovorni vozači koji ili ne obrate pažnju na pružni prelaz ili verujući da rampa ne radi pokušavaju da se provuku ispod nje.
Svaki put kada pokušate da se provučete između rampi treba da znate da je zaustavni put voza između 700 i 1.000 metara. Tako da kada vas mašinovođa ugleda već je kasno za bilo kakvu njegovu reakciju.
I kvarovi na mreži uzorci su nesreća. Od ukupno 2.118 prelaza u Srbiji signalizacijom je obezbeđeno tek 522 mesta.
"Negde na godišnjem nivou na svim tim putnim prelazima koji su kao ovaj osigurani ovim uređajima desi se oko 12.000 kvarova od toga 8.000 su tehnički kvarovi i to je do Infrastrukture železnice i to je zbog neodržavanja u prethodnom periodu, a ona jedna trećina kvarova nju izazivaju bahati vozači vožnjom ili lomljenjem motaka", kaže Milan Mkasimović.
Prma njegovim rečima, postoje detekcije za ispravnost putnih prelaza, svi štitni signali koji štite ovaj putni prelaz i koji obaveštavaju mašinovođu da li je putni prelaz u ispravnom stanju ili nije.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ukazuje da pružni prelazi moraju biti propisno obeleženi i obezbeđeni kako se ne bi događale tragedije.
"Treba da imamo savesne vozače na koje ćemo uticati kampanjama da se ne bi rizično ponašali na pružnim prelazima, a postoje svakako neke dodatne mere koje mogu da pomognu, a to bi bila neka aplikacija uz pomoć koje bi mogli vozači a i svi drugi da vide gde se koji voz nalazi", kaže Okanović.
U poslednjih godinu i po dana 20 prelaza širom Srbije osigurano je rampom. U planu je da se postavljanjem signalizacije bezbednost poveća na još 60 pružnih prelaza.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар