Haj-tek plovidba Dunavom i Savom uz navigacione bove
Srbija je prva u Evropi uvela navigacione bove koje su vidljive brodovima u svim uslovima plovidbe. To povećava bezbednost plovidbe, kaže za RTS pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević.
Inspekcija Ministarstva za saobraćaj prošle nedelje je pojačano kontrolisala splavove i brodove na Dunavu.
Pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević rekao je za RTS da su kontrole pokazale da je podignut nivo poštovanja propisa od strane svh učesnika u plovidbi, ali da to mora i može mnogo bolje.
"U prvim danima kontrole videli smo oko 40 odsto učesnika sa nedostacima, dok su ostali ispunjavali sve propisane uslove, čak i najrigoroznije zahteve, tu mislim na splavove", rekao je Kovačević.
Navodi da se kontrolišu sve velike tačke, od Velikog Gradišta, gde je velika frekvencija teretnog saobraćaja, zatim Novi Sad, Apatin i ističe da dobar deo učesnika u saobraćaju poštuje propise.
Prošle godine bilo je oko 100 prijava zato što čamci nisu bili registrovani ili zato što su njima upravljali oni koji nisu imali adekvatno položene ispite.
S obzirom na to da se saobraćaj na rekama pojačava, nameće se i pitanje šta nam donosi ovo leto kada su kruzeri, čamci, gliseri ili splavovi u pitanju? Na primer prošle godine bilo je registrovano oko 3.800 plovila, a kapetanija ove godine očekuje više od 4.000 čamaca i brodova.
Da bi plovidba bila bezbedna u mnogome pomažu navigacione bove.
"Navigacione bove značajno podižu nivo bezbednosti saobraćaja na rekama, pre svega kada je u pitanju teretni transport i veliki putnički kruzeri", rekao je Kovačević.
Prema njegovim rečima, one su sada vidljive svim zapovednicima koji imaju elektronske navigacione karte i obavezne su za sve velike brodove.
"One nisu obavezne za čamce, ali da je dobro da i vlasnici čamaca imaju takvu opremu, upravo zbog elektronskih navigacionih bova, rečnih informacionih servisa, svih aj-ti servisa koji su uvedeni u unutršnju plovidbu, pre svega zbog podizanja bezbednosti, rekao je Kovačević.
Objasnio je da su fizičke navigacione bove opremljene i svetlosnim signalim, tako da su vidljive u noćnim uslovima, kada je magla i u svim otežanim uslovima plovidbe.
Pored njih, uvedeni su i virtuelni atoni.
"Kada određena bova bude uništena tokom plovidbe mi puštamo virtuelne atone koji su vidljivi u elektronskim navigacionim sistemima tako da brod može neometano da nastavi da plovi bez obzira što fizički ne vidi bovu, jer je vidi na elektronskoj navigacionoj karti", kaže Kovačević.
U isto vreme trebalo bi da se povećaju kapaciteti putničkih pristaništa u Beogradu i drugim gradovima Srbije.
Ministarstvo je sa opštinom Zemun i gradom Beogradom iniciralo izgradnju međunarodnog pristaništa u Zemunu.
Kovačević kaže da bi radovi na tom pristanuštu trebalo da budu završeni u avgustu i očekuje da ono do naredne nautičke sezone bude značajno reklaksirno.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар