Kad spora vožnja postane opasnost
Iste godine kada je Pupinov most otvoren, 2014, resorno ministarstvo je obećalo da će izmeniti ograničenje brzine od 50 kilometara na sat. Posle pet godina, ništa brže, a stručnjaci tvrde da je u ovom slučaju baš tako spora vožnja opasnost.
Kao pista, tri trake, pregledan, savremeni i bezbedni automobili, a ograničenje 50 kilometara na sat.
Vozač Svetislav Živković kaže da oseća dve vrste umora.
"Prva vrsta je psihička zbog toga što gledam put prazan sa tri trake, a ograničen sam na 50 kilometara na čas. A drugi, već počinje fizički umor da se javlja usled monotonije puta i ove brzine, tako da je veliko naprezanje i očiju da se pri ovako maloj brzini ostvaruje visoka koncentracija na putu", rekao je vozač.
I umesto na put i saobraćaj, vozači se koncentrišu na brzinomer.
"Najviše obraćam pažnju na kilometar-sat, put ispred sebe, pa na kilometar-sat, a pored toga i veoma često pogledam pozadi jer se plašim da će mi neko velikom brzinom prići sa zadnje strane. Plašim se da ne doživim udar otpozadi", kaže Živković.
Oni koji svakodnevno ovuda voze imaju ideju za one koji propise donose.
"Četiri nedelje dva puta dnevno, pri dolasku i pri odlasku na posao ovom deonicom pri brzini od 50 kilometara na sat. Kada prođe tih mesec dana, voleo bih da dobijem neki zvaničan dokument, njihovo mišljenje, šta je urađeno na ovom putu, da li je to logično", predlaže vozač.
Stručnjacima objašnjenje nadležnih nelogično
Objašnjenje nadležnih da je brzina ograničena na 50 zbog nedovoljne širine razdelnog ostrva nije logično ni saobraćajnim stručnjacima.
Prof. dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta kaže da ukoliko vozilo skrene da bi prešlo preko ovog ostrva, s obzirom na to da nema celom dužinom puta metalna odbojna ograda na celom ostrvu, svakako će preći na drugu stranu, bilo razdelno ostrvo četiri metra ili dva metra.
"Na moje pitanje zašto na Ibarskoj magistrali ima samo središnja linija širine 15 centimetara pa je dozvoljeno 80, odgovorili su mi da je to bilo po ranijem pravilniku", rekao je Vujanić.
Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja, ukoliko put ispunjava ostale bezbednosne uslove, može se dozvoliti veća brzina od one koja je opštim ograničenjem predviđena.
"Ovaj put vrhunskih karakteristika izgrađen po konceptima izgradnje auto-puta, pa nije logično da ima brzinu od 50 kilometara na sat, i nije potrebno ništa promeniti da bi se odlukom nadležnog organa donelo da je ovde dozvoljeno svih 80 kilometara na čas", kaže Vujanić.
Stručnjaci čak smatraju da bi ovaj put mogao da nosi i oznaku puta za motorna vozila, na kojima je dozvoljena brzina do 100 kilometara na sat.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 12
Пошаљи коментар