Počela izgradnja pasarele na Kalemegdanu

Tokom proteklog vikenda postavljena je čelična konstrukcija mosta preko Bulevara vojvode Bojovića, u okviru radova na izgradnji pešačke pasarele, kojom će se ostvariti veza velikog stepenišnog silaza i Savskog keja, rekao je gradski menadžer Goran Vesić.

Goran Vesić je rekao da će taj objekat povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu sa šetalištem duž Save i Dunava.

"Takođe, izgradnjom pešačke pasarele obezbediće se bezbedan prelazak preko frekventne ulice", rekao je Vesić. 

On je podsetio da su radovi na izgradnji pasarele počeli u oktobru prošle godine i da su podeljeni u dve faze, s obzirom na to da se radi o više prostornih celina. 

"Trenutno se izvode radovi prve faze, u okviru koje se gradi čelični most i betonska spiralna rampa, dok će u drugoj fazi biti uređen plato Savskog šetališta prema Ušću, deo biciklističke staze, kao i staze na padini Beogradske tvrđave", istakao je Vesić, precizirajući da je vrednost svih ugovorenih radova sa izradom tehničke dokumentacije 214 miliona dinara.

Za prvu fazu prvobitno je bio određen rok od 270 dana od uvođenja izvođača u posao, odnosno do kraja juna ove godine.

"Međutim, tokom radova se ispostavilo da se ispod zemlje nalazi jedan red zatega koje učvršćuju obaloutvrdu, a o kojima nije postojao nijedan podatak ni u projektu niti u arhivima. Najvažnije je bilo da se tokom radova ne preseku zatege, kako se ne bi ugrozila stabilnost obale", dodao je Vesić.

U drugoj fazi realizacije urediće se slobodne površine Savskog šetališta, kao i staze na padini Beogradske tvrđave. 

Realno je da na proleće sledeće godine ovaj prostor u potpunosti bude dostupan građanima i posetiocima Beograda, rekao je gradski menadžer.

Pasarela se gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP "Beogradska tvrđava" 2008. godine, a rešenje je 2015. godine implementirano u gradski projekat IME, u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice.

Pešačku pasarelu od Savskog keja do rova Beogradske tvrđave čine dve celine: prva je zavojita rampa sa liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga celina je pešački most, koji prelazi iznad kolske i železničke saobraćajnice i završava se stepeništem koji vodi do kote u podnožju velikog stepenišnog silaza Beogradske tvrđave.

Pešački most ima još dve pešačke grane, dva kratka čelična mosta, koji ga povezuju sa parkingom na krovu "Beton hale" i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave. 

Gradski menadžer je najavio i da će za osam dana biti raspisan tender za izvođenje radova u Karađorđevoj ulici i uređenje Savskog keja, od Brankovog mosta do "Beton hale".

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 20. април 2025.
13° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом