Na šta se žale srpski turisti i ko se žali na njih?
Dvoje srpskih turista nedavno je novčano kažnjeno zbog nepristojnih fotografija snimljenih na zidu Hrama smaragdnog Bude u Bangkoku. Kako navodi "Bangkok post", na fotografijama je prikazana devojka sa obnaženim nogama, a napravio ih je njen saputnik. Srpski turisti tvrde da nisu znali da time krše tajlandski zakon. Zaposleni u turističkim agencijama u Srbiji kažu da upozoravaju turiste na pravila ponašanja i moguće probleme, ali da ipak ne mogu u potpunosti da kontrolišu njihovo ponašanje.
Tajland, ali i mnoge druge egzotične zemlje postaju sve popularnije turističke destinacije među srpskim turistima, ali o pravilima ponašanja naši turisti izgleda nisu u potpunosti upoznati.
Iako ih u agencijama upozoravaju na razlike u tradiciji i kulturama pojedinih zemalja, neretko se ipak dogode neprijatnosti. Pa naši turisti, agencijama preko kojih odlaze na putovanja, sve češće upućuju žalbe bez ikakve osnove.
"S obzirom na to da se ne vodi puno računa i ne čitaju se obaveštenja na brošurama turističkih agencija, veliki broj tih reklamacija je neosnovan, to nam donosi određene probleme da ne možemo putnicima da objasnimo da je neophodno pre zaključivanja ugovora o putovanju da se dobro raspitaju, dobro pročitaju sve uslove pod kojim uplaćuju neki aranžman. Rešavanje žalbi je predviđeno i Zakonom o turizmu i vrlo je jasna procedura", kaže direktor "Jute" Aleksandar Seničić.
Naši turisti žale se – na kazne za nepropisno parkiranje, smetaju im komarci, previše slano more, mnogo riba u plićaku, previsoke temperature. Neki zahtevi i komentari, umeju i da nasmeju.
"Imali smo prošle godine situaciju kada smo jednu gospođu obavestili da je let u ranim jutarnjim satima, a ona nam kaže – 'može li da se odloži za malo kasnije, zbog deteta da bi se naspavalo?' A bio je u pitanju čarter let. Autobus je jednom čekao pola sata da krene iz Beograda, jer je jedan putnik insistirao da ponese džak krompira, jer je krompir u Grčkoj skup", opisuje Bojan Stefanović, vlasnik turističke agencije.
I strani hotelijeri žale se na ponašanje srpskih turista.
"Mi imamo hotele sa pet zvezdica koji insistiraju na određenom kodeksu oblačenja kada se dolazi na obroke u okviru hotela. Tu naši turisti nisu u dobroj saradnji sa lokalnim hotelijerima, imamo žalbe i na ponašanje na samim ekskurzijama. Sakralni i verski objekti koji se obilaze takođe zahtevaju određene procedure, načine oblačenja i ponašanja", ističe Seničić.
"Srpski turisti se najčešće žale na udaljenost smeštaja od mora"
U Ministarstvu turizma kažu da nekada problem može biti mnogo ozbiljniji nego što se čini, i da naši turisti, često toga nisu svesni.
"Ti ozbiljniji problemi se rešavaju u toj zemlji u kojoj je putnik i otputovao. On bi trebao da se obrati policiji, našem Konzulatu u toj zemlji, a naravno u tome treba da im pomogne turistička agencija koja organizuje to putovanje", kaže Vera Božić iz Ministarstva turizma, trgovine i telekomunikacija.
Najčešće žalbe evropskih turista odnose se na lošu uslugu avio-kompanija, a srpskih na hranu i udaljenost smeštaja od mora.
Strani hotelijeri kažu da su srpski turisti slični ruskim. Vole da se žale na sitnice, ponekad prete i tužbom, ali po povratku kući, obično sve zaborave. Za razliku od turista iz Zapadne Evrope koji sve probleme rešavaju, tek po povratku sa odmora, i to najčešće tužbom.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар