Počela sanacija potpornog zida na Koridoru 10

U Grdeličkoj klisuri, na Koridoru 10, počela je sanacija obrušenog potpornog zida, kod petlje Predejane.

Na deonici Predajane – Caričina dolina u sredu se obrušio potporni zid, to jest manji deo zaštitne kosine 6.

Obrušeni deo kosine je oko 800 metara kvadratnih, što je šest odsto ukupne površine kosine.

Bugarska kompanija "Trejs" raščišćava teren. 

Pomoćnik direktora "Koridora Srbije" i šef projekta Jug na Koridoru 10 Milovan Bekrić, rekao je Tanjugu da je do destabilizacije manjeg dela zaštitne kosine 6 došlo usled topljenja snega i obilnih kiša prethodnih dana.

Bekrić je istakao da je u pitanju zaštitna konstrukcija koja je bila u izgradnji i da će, u što kraćem roku, biti sanirana i ojačana kako bi se nastavila izgradnja auto-puta na tom delu Koridora 10.

Naglasio je da "Koridori Srbije", nadzorni organ, projektant i izvođač radova čine sve da ovaj događaj ne utiče na produženje roka za završetak auto-puta kroz Grdeličku klisuru i puštanja u saobraćaj te deonice.

"Naglo topljenje snega i obilne kiše prethodnih dana su prouzrokovale smanjenje koherentnosti tla i destabilizaciju, što je dovelo do loma manjeg dela zaštitne konstrukcije koja je bila u izgradnji i koja je trebalo da osigura kosinu. Sačinjen je plan koji podrazumeva i uklanjanje odronjenog materijala, sanaciju i ojačanje konstrukcije, kako bi se sa radovima na samoj trasi nastavilo u najkraćem mogućem roku", naveo je Bekrić.

Odmah posle obrušavanja potpornog zida na teren su izašli predstavnici investitora, nadzornog organa, izvođača i projektanta i usaglasili buduće korake za sanaciju.

Izvođač radova na tom delu je bugarska kompanija "Trejs", a stručni nadzor vrši konzorcijum "Louis Berger i Egnatia Odos".

Izvođenje radova finansira Evropska investiciona banka, a ugovorena vrednost radova je 37,51 miliona evra.

U Grdeličkoj klisuri 155.000 metara kvadratnih kosina

U Grdeličkoj klisuri ima više od 155.000 metara kvadratnih kosina koje se stabilizuju u cilju izgradnje auto-puta, a izgrađena su 33 mosta ukupne dužina 5,7 kilometara.

Na toj trasi nalazi se i magistralni put M-1, paralelno uz novoprojektovani auto-put koji se na ovom potezu izmešta u dužini od 1.400 metara.

O složenosti tog dela trase govori i činjenica da se u Grdeličkoj klisuri istovremeno grade dva tunela – "Predejane" dužine 1.000 metara i "Manajle", koji je ujedno i najduži tunel u Srbiji sa 1.808 metara.

Taj deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov, pošto je tehnički izuzetno zahtevan teren za izgradnju.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 14. март 2025.
22° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса