Šarčević: Finansijska pismenost važna, sprema decu za život
Ministar prosvete Mladen Šarčević rekao je da je finansijska pismenost važna za decu jer ih sprema za dalji život, treba da se uči kroz razne predmete.
Mladen Šarčević je učestvovao na 17. Ekonosmkom samitu, gde je prisustvovao predstavljanju projekta "FinPis", a neposredno pred početak obratio se novinarima rekavši da je u Srbiji još pre godinu dana uočeno da u oblasti obrazovanja nema oblasti koja se bavi finansijskom pismenošću.
Budući da je to neophodno znanje za život, smatra Šarčević, moralo se naći načina da se "ono uvede".
"Mi smo morali da smislimo veoma maštovite i lucidne načine da to ugradimo jer nismo to imali ni u budžetskim sredstvima, tako da smo se obratili kompanijama", rekao je ministar prosvete i istakao da je kompanija Visa pokazala posebnu spremnost da učestvuje u tome.
"Visa je tu kao odgovorna kompanija našla svoj interes i pokazala društvenu odgovornost da nam bude partner", ističe ministar.
Dodao je i da su partneri u poslovima ugrađivanja finansijske pismenosti u sistemski zakon, posebno u Zakon o osnovnom i srednjem obrazovanju, bili Ekonomski fakultet i Narodna banka Srbije.
Ideja je, kaže Šarčević, da se finansijska pismenost uči kroz razne predmete, posebno kroz razne vidove nastave matematike, ali i kroz video igrice.
Šarčević je svečano pustio u rad interaktivnu platformu za finanijsko opismenjavanje mladih u Srbiji "FinPis" na prvom #SerbiaCashless Forumu u jugoistočnoj Evropi koji su organizovali kompanija Visa i 17. Ekonomski samit Srbije.
Program će obuhvatiti 30 škola i šest predškolskih ustanova, koje pohađa 12.000 učenika i 3.000 dece predškolskog uzrasta.
Kako je rečeno na panelu "Značaj finansijskog opismenjavanja za bezgotovinsko društvo", istraživanje je pokazalo da je 90 odsto građana Srbije zainteresovano da nauči više iz ove oblasti, dok 10 odsto smatra da im to uopšte ne treba.
Autor projekta "FinPis" i savetnik za finansijsku pismenost Gordana Stepić je rekla da je 76 odsto nastavnika u Srbiji čulo za pojam finansijsko opismenjavanje, a 24 odsto nije, ali zato 78 procenata smatra da je ono važno i spremno je da ga uključi u nastavu.
Pilot projekat podrazumeva uključivanje finansijske pismenosti u vaspitno-obrazovni rad i nastavu kroz kreiranje okruženja za razvoj funkcionalnih znanja iz ove oblasti, ali i predmeta kroz koje se finansijska pismenost, kao međupredmetna kompetencija, uključuje i razvija.
Finansijska pismenost obuhvata znanje i razumevanje finansijskih koncepata, kao i veštine, motivaciju i samopouzdanje za primenu tog znanja i razumevanja s ciljem donošenja ispravnih odluka u svakodnevnom životu.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар