Srpski patent za lakše upravljanje motociklima
Novi zakon o bezbednosti saobraćaja donosi izmene u načinu obuke, ali uvodi i neka pravila u saobraćaju po ugledu na rešenja iz Evropske unije. Stručnjaci tvrde da sa tim promenama imamo veću šansu da povećamo bezbednost i smanjimo broj stardalih motociklista. Bezbednosti će doprineti i jedan naš izum koji će omogućiti i onima koji nisu snažni da ovladaju vožnjom motocikla u gradu.
U novom predlogu zakona su i nova pravila za vožnju u gradu, sa ciljem da se zaštite motociklisti.
"Predlog je da se što rigoroznije kazni vožnja na zadnjim točkovima. Ova vožnja je, inače, 300 puta rizičnija nego normalna vožnja motocikla", ističe Vladimir Jeftić iz Asocijacije za bezbednost motociklista.
Menja se i obuka koja je do sada bila više formalan čin – motociklisti više neće moći da sa dva časa na poligonu sami izlaze u grad bez instruktora i tako stiču praksu. Biće obavezna specijalna oprema – radio-veza između instruktora i đaka, kao i pratnja instruktora na drugom motoru.
Jedna škola u Beogradu već sada primenjuje takvu obuku, a rezultati su odlični.
"To radimo iz bezbednosnih razloga i da kandidata što bolje obučimo da bude korektan i bezbedan vozač u saobraćaju", objašnjava Radoslav Sisan, instruktor u Auto-školi "Desetka plus".
Motociklisti imaju najveći problem kako da vladaju motorima koji su ponekad teški i preko 150 kilograma, što daleko premašuje njihovu telesnu težinu. Naš izum za hidraulično podržavanje motora prilikom stajanja, omogućiće invalidima kao i onima koji su niži i lakši, da uspešnije vladaju dvotočkašima.
"Hidraulični cilindar, odnosno klip omogućava da se spusti pokretni štender koji već postoji na motoru čime se izbegava veliki broj padova prilikom penjanja na motor, kretanja i stajanja. Kod ovako teških motora statistika je pokazala da se najviše pada baš prilikom kretanja i zaustavljanja", ukazuje Milan Vukasović, vlasnik patenta za stabilizaciju motocikla.
Novi zakon treba da bude usvojen u novembru, a njegova puna primena očekuje se od nove godine, što znači da će motociklisti sledeće sezone imati i obuku i vožnju po novim pravilima.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар