Ekološki aspekt važan pri oporezivanju automobila
Posle prošlogodišnje najave ministra Vujovića da će se smanjiti porez pri registraciji starijih vozila koja imaju više od 2.000 kubika, formirana je radna grupa koja bi trebalo da ponudi novo rešenje. Čine je predstavnici poreske službe, Ministarstva finansija i MUP-a. U njoj nema predstavnika uvoznika novih i polovnih vozila, ni stručne javnosti, koji imaju primedbe na kriterijume za oporezivanje.
Izmene u sistemu oporezivanja motornih vozila dobićemo u 2017, navodi se u saopštenju Ministarstva finansija. Kriterijumi nisu još razrađeni a radnoj grupi je zadatak da predloži primenu takvih zakonskih rešenja, koja bi mogla da obezbede blagovremeno utvrđivanje tržišnih vrednosti vozila, kako ne bi bila narušena efikasnost postupka registracije.
U Ministarstvu finansija razmatraju se promene kriterijuma za utvrđivanje poreza na upotrebu motornih vozila. S tim u vezi, formirana je Radna grupa od predstavnika tog Ministarstva, Poreske uprave i Ministarstva unutrašnjih poslova sa zadatkom da izradi Nacrt zakona.
U udruženju uvoznika kažu da nije u redu da se rešenja ovoga tipa donose bez zainteresovanih strana. Smatraju da bi i oni u ovoj raspravi izneli konstruktivna rešenja koja su u skladu sa tekućim propisima u Evropskoj uniji i svetu.
Oni se zalažu za umanjenje poreza na velike kubikaže i za oporezivanje automobila prema vrednosti ali i da se mora voditi računa o ekologiji, tačnije, da se mora u obzir uzeti i emisija izduvnih gasova što je sada osnov za porez u svetu.
"Porast standarda EU bi značajno povećao kvalitet vozila koje se uvoze i ekoloških standarda koje je neophodno zadovoljiti kako bi se smanjila količina izduvnih gasova", kaže Dušan Cincar iz "Škoda Auto-Čačak".
Sa ekološkim aspektom kažu stručnjaci treba se suočiti odmah. Zagađenje vazduha je naša svakodnevica. Kada je u Beogradu magla zagađenje je 14 puta veće od dozvoljenog nivoa.
"Imate primere u zemljama okruženja gde vuzila na hibridni pogon imaju velike subvencije, dakle jako niske poreze pa čak i subvencije na putarine. Mislim da bi radna grupa koja priprema predlog za korigovanje poreza trebalo da uzme i ekološke parametre", kaže Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogardu.
Od 2025. godine automobilima na benzin i dizel zabranjena je vožnja centralnim delovima mnogih evropskih gradova. Već sada kažu da se velika količina ekološki neprihvatljivih vozila izvozi ispod cene na južni Balkan.
Ukoliko sada ne donesemo pravilna zakonska rešenja, koja su već doneli naši susedi pod pritiskom Evropske unije, možemo lako postati najveći otpad automobila u Evropi, kažu stručnjaci.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар