Ima li Srbija projekte da pokrene domaću industriju
Početkom novembra održaće se opšti izbori za skupštinu Inženjerske komore Srbije. Time će 27.000 licenciranih inženjera prvi put i formalno dati svoj doprinos reindustrijalizaciji Srbije.
Da li mladi inženjeri mogu da zamene generale bez vojske odnosno vremešne direktore nekadašnjih giganata.
Bez industrijskog radnika i proizvodnje očigledno nema povrataka na standard koji smo imali pre trideset godina pa su inženjeri rešeni da novom organizacijom nešto promene. Za sada ima 11 inžinjereskih struka koje treba objediniti.
"To su po prirodi stvari stvaraoci nove društvene vrednosti a nama je neophodna nova društvena vrednost da bi se drugi delovi društva mogli finansirati. Sada je najvažnije da se ti ljudi uključe u novu industrijalizaciju Srbije", kaže Rajko Unčanin, član Nadzornog odbora Inženjerske komore Srbije.
"Neke priče da nam nije potrebna industrija i da ćemo novu društvenu vrednost stvarati nekim drugim ekonomskim elementima nisu u pravu jer se to konačno raščistilo da se imati industrija, poljoprivreda, mora se naše znanje iskoristiti koristi maksimalno naša preduzeća", rekao je Rajko Unčanin, član Nadzornog odbora Inženjerske komore Srbije.
U svetu posebno u Japanu i Kini u lokalnoj vlasti ,skupštinama i kompanijama u upravi dominiraju inženjeri u 85 odsto slučajeva. Kod nas je to tek pet procenata.
Tako je staklo deo projekta koji će biti primenjen u Skupštini Srbije To je jedinstveno tehničko reššenje koje treba da prdupredi posledice eventualnog zemljortesa. To će biti primenjeno svuda u svetu i samo je jedan od 300 projekta koji se obavljaju na Mašinskom fakultetu u Beogradu.
Nekada šampioni proizvodnje, inženjeri moraju da načine prvi organizacioni korak. Prilika sledi već na skupštini.
"Očekujemo da se smanje članarine i da se više uključe u proizvodne projekte, da se ukinu permanentna davanj. Jednostavno da podignemo ugled inženjera Srbije", kaže Milorad Rakčević iz Upravnog odbora Inženjerske komore Srbije.
Neki od proizvoda poput domaćeg poljoprivrednog aviona već su prodati. Tu je i jedinstveni tunel za testiranje aviona ili ispitivanje traka za prenos uglja koji se testira za Nemce.
Investicioni kapital stranih banaka je za sada rezervisan kada su u pitanju velike domaće investicije i nove fabrike pa bi novcem dijaspore ili prikupljanjem akcija na berzi mogli najzad da otvaramo i nove domaće proizvodne pogone.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар