Sindikati: Bezbednost na radu mora da bude na višem nivou

U Srbiji je prošle godine 24 osobe izgubilo život na radnom mestu, ove godine 20. Hiljade njih se lakše ili teže povredi, a radnici uglavnom krive nesavesne poslodavce. Česti incidenti pokazuju da bi bezbednost i zdravlje na radu u Srbiji morali da budu na višem nivou, smatraju sindikati.

Građevina, neslavno, u vrhu po broju nezgoda na radu – čak 50 odsto se desi u toj oblasti. U lancu odgovornosti, najveću snosi poslodavac, jer nije obezbedio zakonom propisane uslove za rad.

"Najčešći uzroci povređivanja i na gradilištima i drugim delatnostima jeste neobezbeđen rad na visini, konkretno skele i naravno odgovarajuća sredstva i opreme lične zaštite. Ne mislim samo na šlem, već i pojas, to je pre svega ko radi na visini višoj od tri metra. Imali smo slučaj ispod tri metra, dva metra neobezbeđena je bila skela i zaposleni je nastradao", rekla je direktorka Uprave za bezbednost i zdravlje na radu Vera Božić Trefalt.

Radnici pristaju da rade pod takvim uslovima, svesni da ugrožavaju zdravlje i rizikuju, možda i život. Nemaju izbora, tvrde sindikati.

"U situaciji gde imate građevinske radnike koji rade bez odgovarajuće zarade, koji su prinuđeni da rade i mesecima bez plate, dolazite u situaciju da kada ja kažem ja sam neobezbeđen za rad i neću da radim da poslodavac kaže ako nećeš ne moraš, naći ću drugog, ovde se radi zaista o bezobrazluku pojedinih, nisu svi poslodavci isti", objašnjava Saša Torlaković iz Sindikata građevinara.

Nedavne tragedije potvrđuju da su i putari nebezbedni. Bilans, jedan radnik je poginuo, a drugi teško povređen tokom radova na auto-putu između Šida i Beograda. Stručnjaci opominju, nezgode se najčešće dešavaju jer vozači nisu na vreme upozoreni da nailaze na radove na putu.

"Ukoliko onaj ko izvodi radove to ne učini onda postoji propust na njegovoj strani, ukoliko je do saobraćajne nezgode došlo zbog toga što je vozač bio bukvalno iznenađen radovima na kolovozu", kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Čak i u tim slučajevima, tvrde stručnjaci, krivični postupak se najčešće usmerava protiv vozača zbog neprilagođene brzine, a ne protiv izvođača radova.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 22. април 2025.
28° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом