субота, 14.03.2015, 09:20 -> 12:53
Karakteristike helikoptera Mi-17
Transportni helikopter Mi-17, koji se srušio u širem rejonu aerodroma "Nikola Tesla" kod Surčina, bio je jedan od svega dva primerka te letelice koja je korišćena u Vojsci Srbije.
Dva helikoptera Mi-17 su letela u sastavu 890. mešovite helikopterske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade u Batajnici, a u Vojsci Srbije su imali internu oznaku HT-48 (Helikopter transportni 48), prenosi Beta.
U pitanju su letelice sa evidencijskim oznakama 12550 i 12551. Helikopteri su originalno proizvedeni za Sovjetski Savez 1989. i 1991. godine, a u Srbiju su uvezeni polovni 1997. godine za potrebe Jedinice za specijalne operacije Resorsa državne bezbednosti, koja ih je koristila na Kosovu.
Vojska Srbije je preuzela dva helikoptera Mi-17 2006. godine i remontovala ih 2010. godine, nakon čega su uključeni u upotrebu.
Mi-17 je inače usavršena verzija helikoptera Mi-8, koji je vojska odnosno Jugoslovenska narodna armija nabavila od SSSR-a od 1968. do 1981. godine.
Vidljiva razlika između Mi-8 i Mi-17 jeste položaj repnog rotora. Na Mi-8 on je sa desne strane, a na Mi-17 sa leve. Motor i avionika su znatno usavršeni na Mi-17.
Helikopteri Mi-17 se intenzivno koriste u Vojsci Srbije za transport vojnika, ranjenika, bolesnih, kao i za borbena dejstva na vojnim vežbama.
U pitanju je srednji transportni helikopter koji se koristi u desetinama armija sveta a koji, u odnosu na Mi-8, ima jači motor i unapređenu avioniku.
Prema zvaničnim podacima može da preveze 24 vojnika sa opremom, a maksimalna masa prilikom poletanja je 12 tona. Brzina krstarenja je 180 do 220 kilometara na čas.
Maksimalna visina leta je 4.500 do 5.500 metara, a maksimalni dolet 930 kilometara.
Kako je ranije saopšteno iz Ministarstva odbrane, helikopter Mi-17 srušio se u petak uveče u akciji traganja i spasavanja, tokom koje je životno ugrožena beba transportovana iz Raške u Beograd.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар