Čekajući most na Adi

Dug gotovo kilometar, most na Adi Ciganliji imaće po tri saobraćajne trake u oba smera, a centralnim delom ići će metro. Procenjuje se da će njime prolaziti najviše 12 hiljada vozila u satu.

Već se nazire kako će izgledati prvi most koji Beograd dobija posle nekoliko decenija, most na Adi. Dug gotovo kilometar, imaće po tri saobraćajne trake u oba smera, a centralnim delom ići će metro.

Procenjuje se da će njime prolaziti najviše 12 hiljada vozila u satu. Kako je most i ekološki, osvetljenje će biti prilagođeno retkim pticama koje se gnezde i razmnožavaju na Adi Ciganliji.

Za sada je gotov krak mosta preko Ade Međice, a njegovo konačno spajanje sa pilonom koji nosi konstrukciju mosta očekuje se početkom agusta.

Armirano betonska konstrukcija duga je skoro dva fudbalska terena i spremna za ugradnju lezista za čelične kablove proizvedene u Japanu. Oni će mostu dati prepoznatljivu siluetu.

"Do sada smo u oaj deo mosta preko Ade Međice ugradili preko 25.000 tona betona. Raspon mosta je 376 metara, biće okačen na čelične sajle koje ćemo početi da montiramo već u avgustu. Ukupna njihova dužina je 1.100 kilometra što vam je na primer rastojanje od Beograda do Anakare u Turskoj", rekao je inženjer Patrik Vagner.

Telo pilona stuba mosta sastavljeno je od 39 betonskih segmenata koji treba da dostignu visinu 175 metra, dok će poslednjih 25 metra biti izrađeno od nerđajućeg čelika što će biti ukupno 200 metara. Most će biti pravi inženjersko- tehnološki podvig jer se prvi put gradi i projektuje istovremeno.

"Rok za završetak je kraj 2011. godine, mi se toga držimo, ostalo još godinu i po dana ali, bilo je velikih poplava i ne znamo kako će se reka ponašati, ali za sada je sve u roku", kaže Dejan Vasović, gradski arhitekta.

Most će koštati 118,6 miliona evra i ugovor predviđa da ga austrijski Poor, slovenački SCT i nemacki DSD završe za 40 meseci.

U toku je tender za izbor izvođača radova severnih pristupnih puteva za saobraćajnicu od tri kilometra duž postojeće pruge od Ulica Tošin Bunar do ulice Jurija Gagarina. Sličan postupak se vodi i za južni prilaz mostu koji će ga spojiti sa novim vijaduktom kod Careve Ćuprije.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 24. новембар 2024.
-1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње