Читај ми!

Završio se prvi "Koga briga kup" - šareni eksperiment NBA lige

Los Anđeles lejkersi su šampioni NBA-a, ali ne lige već njenog Sredsezonskog kupa - turnira koji skoro da nema takmičarski značaj, koji se pojavio naprasno i koji igračima neće biti preterano važan već za nekoliko meseci. Jedino što može da ga spasi je profit.

NBA liga postepeno ali gotovo sigurno gubi na značaju. Veliki broj utakmica i nepostojanje velikog rivalstva donosi manjak takmičarskog duha kod igrača, a publiku odvaja od tribina, ali i ekrana, bar do početka plej-ofa.

Rešenje problema NBA vidi u Sredsezonskom kupu koji je odigran prvi put a titulu je odnela ekipa Los Anđeles lejkersa pobedom nad Indijana pejsersima. Novo takmičenje trenutno stoji na staklenim nogama i jasno je da postoje samo dva scenarija u njegovoj budućnosti - da se pokaže kao potpuni promašaj ili da ideja upali pa da se svi otimaju oko trofeja u ovom takmičenju.

Takmičenje koje nema previše smisla naišlo je na podeljene reakcije kako košarkaša i trenera, tako i publike, pa je teško predvideti u kojem smeru će njegov razvoj teći. Ako je suditi po efektima koje je napravio striktno na ligu, postoje verovatnoće da će naredne sezone NBA pokušati da mu pridoda još veći značaj.

Kako se povećava kapital koji se obrće u samoj NBA ligi, srazmerno opada njena popularnost, kako na samim tribinama, tako i kod gledalaca kraj TV-a.

Iz sezone u sezonu najpopularnija košarkaška liga gubi broj aktivnih gledalaca. Prethodne godine u Americi pored malih ekrana tokom prosečne utakmice regularnog dela bilo je svega 2,8 miliona fanova kada se objedine I-Es-Pi-En i Ti-En-Ti.

Ovaj trend se nastavio i u ovoj sezoni. Od početka godine jednu utakmicu je u proseku gledalo malo manje od 2,6 miliona ljudi.

Mid season tournament najnoviji je eksperiment čelnika takmičenja koji su hteli da se pozabave i ovim problemom.

Sredsezonski turnir je uspeo da podigne gledanost, pa je, ako je verovati podacima, objedinjeno tri miliona ljudi pratilo je mečeve ovog "takmičenja".

Takmičenje sa krizom identiteta

Zapravo, Sredsezonski kup uopšte nije zasebno takmičenje, jer se rezultati, sem finalne utakmice, računaju kao mečevi regularnog dela sezone NBA lige.

Ono što je zanimljivo je da se pored trofeja košarkaši bore i za nagradu od 500 hiljada dolara koja se dodeljuje svim članovima šampionske ekipe.

Format je hibrid Fibinog Svetskog prvenstva. Postojale su tri grupe po konferenciji u kojima je bilo pet timova, a samo najbolji su imali siguran plasman u nokaut fazu - četvrtfinale. Dva preostala mesta su bila rezervisana za ekipe koje su primljene vajld kardom.

Porazi i pobede koje su ekipe ostvarile dok su bile u dobrom ili lošem ritmu nemaju uticaj samo na kup već i na tok lige.

Šareniji parketi doneli i "šarenije" cene ulaznica

Umesto klasičnih podloga u bojama drveta, parketi tokom mečeva Sredsezonskog kupa bili su obojeni jarkim bojama, najčešće u onim u kojima je i logo kluba, ali bilo je i izuzetaka.

Da je novi parket bio skupa investicija govori i dosta veća cena ulaznica.

Prosečne cene osnovnih, najeftinijih ulaznica, onih za najviše prstenove u dvoranama kreću se između 15 i 30 dolara u zavisnosti od ekipa.

Za vreme kupa koji u stvari nije kup najjeftinije karte koštale su 25 dolara na utakmici Indijane i Milvokija, dok su najjeftinije na meču Lejkersa i Pelikansa bile 84.

Cene za finalnu utakmicu između Los Anđelesa i Indijane kretale su se od 160 za najjeftinije stolice do čak 4.300 za mesta pored samog parketa.

Prilika da i autsajderi osvoje nešto

S obzirom da je pred svaku sezonu na osnovu izgleda timova moguće pretpostaviti kakav je čiji domet, veliki broj neatraktivnih ekipa sklon je da se od želje za iznenađenjem i rezultatom prikloni taktici da "natankuje" lošiji skor kojim će dobiti visoku poziciju na draftu.

Čelnici lige su želeli da baš ovakvim timovima daju priliku da ukoliko im se kockice poslože, uz malo sreće, stignu do trofeja koji će im bar nakratko doneti određenu vrstu satisfakcije.

Na neki način se slično i dogodilo, jer su ekipe kojima je na početku sezone predviđan visok plasman nisu uspele da igraju završnicu ovog takmičenja. Prva ekipa koja je izgubila šansu da se bori za pehar Kupa bili su šampioni Denver nagetsi.

Eksperiment ipak uspeo

Eksperiment lige sa takmičenjem koje nema veliki značaj i ima čudan format delimično je uspešan. Povećana je gledanost u odnosu na prethodnu godinu, kako na terenima tako i ispred ekrana ali ipak nedovoljno da bi se reklo da je na njega uticao Kup.

Takmičenje je formatirano tako da su igrani dueli koji izazivaju veću pažnju javnosti kao što je meč Lejkersa i Sansa naprimer. Liga je povratila malo ugleda, a profitirali su i njeni akteri.

Košarkaši su dobili šansu da odigraju ozbiljnije utakmice, ali i zarade dodatni novac, dok su timovi iskoristili priliku da vide koliko su gledaoci spremni da idu u korak sa inflacijom i koliko su spremni da plate za šarenije boje parketa.

Gledano na završni epilog jasno je da NBA uz podršku franšiza neće lako odustati od "novog" takmičenja i da je njegova druga sezona gotovo zagarantovana.

понедељак, 15. септембар 2025.
17° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом