Srpska rediteljka Mila Turajlić pozvana u članstvo Američke akademije filmske umetnosti i nauke
Američka akademija filmske umetosti i nauke (The Academy of Motion Picture Arts and Science), kako je juče objavljeno, u svoje je članstvo pozvala 819 umetnika i filmskih radnika koji su se istakli svojim doprinosom bioskopskim filmovima i filmskoj umetnosti, a među njima je i srpska rediteljka Mila Turajlić.
Mila Turajlić je producentkinja i rediteljka dokumentarnih filmova čija su ostvarenja učestvovala na festivalima Trajbeka, Venecija, HotDocs... i imala bioskopsku distribuciju u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Nemačkoj i širom bivše Jugoslavije.
Njen najnoviji film, Druga strana svega, prva je koprodukcija kanala HBO sa Srbijom. Ovaj film je premijerno prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu 2017. godine, a potom je na prestižnom festivalu IDFA osvojio glavnu nagradu za najbolji dugometražni dokumentarni film. Druga strana svega je osvojila 26 nagrada i nominovana je io za nagradu LUX Evropskg parlamenta.
Debitantski dokumentarni film Mile Turajlić, Cinema Komunisto, prikazan je na više od 100 festivala i ovenčan je sa 16 nagrada, uključujući i nagradu Gold Hugo i Međunarodnu nagradu FOCAL za kreativnu upotrebu arhivske građe 2011. godine. Njen najnoviji rad je serija video instalacija zasnovanih na arhivskoj građi koju je odabrao muzej MoMA u Njujorku za njihovu sveobuhvatnu itložbu jugoslovenske modernističke arhitekture.
Mila Turajlić je stekla producentsko iskustvo radeći na celovečernjim filmovima Braća Blum Rajana Džonsona i Apokalipto Mela Gibsona. Bila je producentkinja festivala Sedam veličanstvenih u Beogradu od pokretanja ovog festivala 2005. godine, a jedan je od osnivača i prvi predsednik Udruženja Srpskih dokumentarista DOKSrbija. Svoje filmove ona producira kroz kuću Dribbling Pictures, producentsku kompaniju oju je osnovala sa Borisom Mitićem 2006. godine. Trenutno je u postprodukciji svog novog dokumentarnog filma o snimatelju prerdsednika Tita koji je snimao i rađanje Pokreta nesvrstanih.
Коментари