Читај ми!

Žoao Domingoš Bomtempo na evropskoj muzičkoj sceni

U završnoj, petoj emisiji ciklusa kojim obeležavamo 250. godišnjicu rođenja Žoaa Domingoša Bomtempa, slušaćete muziku ovog autora i Luiđija Kerubinija.

Centralni vokalno-instrumentalni opus Bomtempa, Rekvijem iz 1819. godine, posvećen je sećanju na portugalskog pesnika iz 16. veka Luiša de Kamoeša. Nakon kratkog povratka u Lisabon, Bomtempo je drugu deceniju 19. veka ponovo proveo u evropskim muzičkim centrima Londonu i Parizu, a Rekvijem predstavlja krunu ove dekade Bomtempovog stvaralaštva. Koncipiran je na tragu tradicije Mocarta i Kerubinija, zasićen snažnim muzičkim kontrastima i dramatskim patosom. Posebno je zanimljivo to što je Bomtempo sasvim rasterećen tradicionalnih kompozicionih obrazaca i rešenja koja su predstavljala kanon za izradu stavova mise za mrtve. U poređenju sa savremenicima, Bomtempo ovim delom pokazuje izraženu skepsu ka integrisanju operskih kompozicionih obrazaca u vokalno-instrumentalne žanrove duhovne muzike.

Slušaćete i vokalno-instrumentalno delo iz pera Bomtempovog pariskog savremenika italijanskog kompozitora Luiđija Kerubinija. Reč je o scenskoj muzici, odnosno tri horske numere za predstavu Smrt Miraboa iz 1791. godine, posvećenu jednom od vodećih aktera Francuske buržoaske revolucije.

Autor Srđan Atanasovski
Urednica Sanja Kunjadić

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом