субота, 10. дец 2016, 15:00
Grad
Nesvrstana modernost
Izgleda da se „evropski um" veoma teško otvara za neke specifičnosti istorije (umetnosti) posle Drugog svetskog rata i to se - paradoksalno - najbolje vidi upravo tada kada se čini da „Evropa posvećuje pažnju" baš tim specifičnostima. Recimo, umetnost socijalističke Jugoslavije stalno iznova „iznenađuje" Evropu - jer je teško razumeti da je u „gvozdenoj zavesi" bilo i „rupa", a još je teže uzeti u obzir postojanje „jugoslovenskog umetničkog prostora" - kad granica današnje „tvrđave Evrope" preseca prostor bivše Jugoslavije.
Trenutno, u Evropi, bar dve izložbe tematizuju - između ostalog - i umetnost bivše Jugoslavije: Nesvrstana modernost - istočnoevropska umetnost iz Kolekcije Marinka Suca (Modernità Non Allineata - Arte e Archivi dell'Est Europa dalla Collezione Marinko Sudac) u Milanu i Posleratna umetnost između Pacifika i Atlantika 1945-1965 (Postwar: Kunst zwischen Pazifik und Atlantik, 1945-1965) u Minhenu. I obe, iznova, „iznenađuju" Evropu jugoslovenskom umetnošću...
U Gradu, prof. dr Jerko Denegri govori o dvema aktuelnim evropskim izložbama i recepciji jugoslovenske umetnosti posle Drugog svetskog rata, a čućemo i Jelenu Vesić iz Minhena i Doroteu Fotivec iz Zagreba.
Autori emisije su Snežana Ristić i Radonja Leposavić.
Коментари