Koji suvenir biste poneli kao dar ili uspomenu iz Beograda
Uspomene koje nosimo iz nekog grada simbolično su oličene i u suvenirima. Kakva je njihova moć i značaj i kakvi suveniri najbolje čuvaju sećanje na Beograd.
„Beograd ruke širi svima, svakom radost pruža istu“, svojevremeno je pevala Lola Novaković o Beogradu, kao gradu kome se ljudi rado vraćaju i kome se iznova raduju. Sve češće, sa sobom nose i suvenire – čuvare uspomena na vreme provedeno u ovom gradu.
Opanci, šajkače, jeleci, frule, magneti, šljivovica – ponuda suvenira u beogradskim radnjama, i na ulici raznovrsna je.
Jedna od turistkinja koja je bila u poseti Beogradu kaže da kupuje magnete kojima ukrašava frižider i tako se uvek podseti mesta i gradova u kojima je bila.
Turista iz Slovenije pak, radije kupuje šolje i džezve, nešto što će moći da koristi, jer misli da su magneti neupotrebljivi.
Prodavci kažu da su najviše traženi predmeti koji nisu teški, lomljivi i masivni.
„Jedan od omiljenih segmenata je svakako ono što spada u fud suvenire, ono što je vezano za ishranu. To su suvenirska pakovanja slatka, ajvara, rakije, uz magnete i šolje. Tu su nekako majice, i uopšte taj tekstilni program koji se vezuje za kuhinju“, navodi Dragana Rusalić iz Kulturnog centra Beograd.
Beograd je turistima zanimljiv i zbog istorije i kulturnog nasleđa, pa većina njih traga i za malim delom naše bogate tradicije.
„Jedan od vrlo popularnih proizvoda u toj kategoriji suvenira su i naše pustovane lopte. To su lopte od ručno valjane vune. U zavisnosti od prilike i potrebe, i ekonomske moći, kupuju i proizvode više kategorije, kao što su, recimo, naše azbuke u vezu i zlatu. U vezu naša ćirilica, koja je vrlo unikatan poklon iz Srbije, ona je često i diplomatski poklon u našim institucijama“, objašnjava Violeta Jovanović iz organizacije „Etno-mreža“.
Suvenire u Beogradu kupuju domaći i strani gosti, ali i Beograđani za poklone svojim prijateljima u inostranstvu.
„Beograd je u prvih deset meseci ove godine posetilo skoro pola miliona turista, ostvarivši oko 1.327.000 noćenja. U pitanju je broj koji je za 68 odsto veći – kako kad je u pitanju broj dolazaka, tako i broj ostvarenih noćenja u odnosu na isti period prošle godine“, naglašava Jelena Stanković iz Turističke organizacije Beograda.
Suvenir je i moćan način promocije brenda našeg grada.
„Ono što bih podvukla jeste da je vodeći trend u globalnom marketingu – experiential marketing – odnosno marketing iskustva. Mi svi kreiramo iskustva, a suvenir jeste upravo neki materijalizovani artikal koji nosimo sa sobom da nas podseti na to lepo iskustvo“, napominje Ivana Laković, marketinški stručnjak.
Zapakovan u malu kutiju, nosi u sebi parče emotivnog doživljaja sa putovanja. Dar i uspomene koje ponesu iz ovog grada, kao i vreme provedeno u njemu ostaju u srcu svih turista koji bar jednom posete Beograd.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар