Japanski turizam u doba koronavirusa – virtuelne ture, a lokalni specijaliteti stižu poštom
Uprava u japanskoj prefekturi Šimane razvila je interaktivne virtuelne ture u kojima putnici učestvuju u obilasku prirodnih i istorijskih znamenitosti preko kompjutera i pritom konzumiraju poznate lokalne specijalitete, koji im se unapred dostave poštom.
Koronavirus prisiljava na borbu za opstanak. To za turističke operatere u praksi znači očajnički napor da se ostvari bar neki minimalni prihod za vreme trajanja epidemije kroz inovacije u poslovanju.
Prefektura Šimane u Japanu našla je način da kroz virtuelni turizam ne samo zaposli deo vodiča, već i obezbedi prodaju lokalnih specijaliteta i tako omogući kakvu-takvu zaradu restoranima, proizvođačima pića i slatkiša.
Naime, službenici lokalne vlade u toj administrativnoj jedinici na obali Japanskog mora došli su na ideju da organizuju ture koje se prenose preko interneta u realnom vremenu, odnosno, projektuju na kompjutere u domove putnika, koji zbog koronavirusa ostaju u svojim kućama stotinama ili hiljadama kilometara dalje.
U tim turama vodič ulazi u autobus i vozi se od aerodroma, na koji bi u pravoj, fizičkoj turi putnici inače došli, do naselja, sve vreme pripovedajući o prirodnim i istorijskim znamenitostima duž puta i snimajući pejzaž pomoću pametnog telefona. Kada autobus stigne na odredište, do nekog spomenika, hrama ili uzvisine sa koje se vidi more, u turu se uključuju lokalni informatori koji opisuju te atrakcije i daju zanimljive podatke o njima.
Vodiči umesto turista šetaju po prodavnicama i restoranima
Vodiči i informatori, opremljeni pametnim telefonima s postoljima i mikrofonima, potom ulaze u restorane i prodavnice i tamo intervjuišu vlasnike i radnike, koji virtuelnim putnicima govore o proizvodima koje nude, kako ih prave i zbog čega su upravo ti proizvodi karakteristični za taj kraj.
Zanimljivo je da po ulasku u ugostiteljsku radnju ili prodavnicu lokalnih specijaliteta i zanatlijskih proizvoda, vodič poziva ljude koji u turi učestvuju u svojim domovima da otvore lanč-pakete, flaše i pakovanja slatkiša koji su im unapred bili poštom poslati kako bi svi zajedno, svaki pred svojim kompjuterom, obedovali, odnosno, gustirali proizvode iz tih prodavnica i restorana. Učesnicima se i pruža prilika da postavljaju pitanja, odnosno, komentarišu proizvode koje konzumiraju.
Lokalne vlasti nude ture za pet destinacija, a onim osobama koje uplate za sve njih, poštom se, u znak zahvalnosti, šalju posebni pokloni.
Ogromno interesovanje, karte rasprodate
Kuriozitet je da je broj učesnika za svaku turu ograničen na 50, koliko je, inače, kapacitet autobusa, koji se zaista kreće duž unapred određene putanje.
Vlasti prefekture tvrde da su virtuelne ture, koje su počele u aprilu i održavaju se na svake dve nedelje, do danas sve bile rasprodate.
U Japanu, gde je do sada po zvaničnim podacima zaraženo više od 19.000 ljudi, je sada u toku drugi talas zaraze, koji uglavnom pogađa prestonicu Tokio.
Iako su nedavno, posle puna dva meseca, u potpunosti povučeni zahtevi vlasti da se građani uzdrže od putovanja van svojih mesta, novi rast broja zaraženih ovih dana i dalje čini putovanje rizičnim, pa tur-operateri i uslužne delatnosti nastavljaju da trpe pogubni uticaj korona virusa.
Uzdržavanje od izlazaka i putovanja, međutim, uzima sve veći psihološki danak, pa se sve više građana, uprkos određenoj početnoj skepsi, okreću virtuelnim turama.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар