понедељак, 04.02.2019, 13:47 -> 15:09
Извор: РТС, The Guardian, Vox
Reklame koje su obeležile ovogodišnji Superboul
Staro je pravilo da su na Superboulu reklame koje se pripremaju posebno za ovu priliku mnogo bolje od igre. Izgleda da je to bila istina i ove godine – ali uglavnom zato što mnogi smatraju da je ovogodišnja utakmica bila jedna od najgorih ikada odigranih.
"Michelob Ultra" je u svojoj reklami ispričao priču o neverovatno dobrom robotu koji može da igra golf, okreće se i trči kao profesionalac, ali ne može da se druži i uživa u piću. Robot je tužan zbog ovoga.
U oglasu „Turbotaka“ pojavio se jezivi dečji robot pod nazivom Robočajld, koji kaže da želi da bude „Turbotak“ agent kad poraste. Konstruktorova drugarica mu objašnjava da on to neće moći da postane jer nema emocije.
Čak je i „Amazon“ imao svoje anti-tek reklame. Zaposleni u „Amazonu“ koriste mikrotalasnu pećnicu koju pokreće Aleksa ali demonstriraju da nisu svi proizvodi koje ona pokreće bili dobri.
Tako Forest Vitaker nije zadovoljan četkicom za zube, a pas Harisona Forda naručuje tone hrane uz pomoć svoje ogrlice opremljene Aleksom.
Reklama pokušava da pokaže koliko je moćan Aleksa sistem, ali čini se kao da priznaje da mnogo stvari može krenuti i po zlu sa tehnologijom.
U svim ovim oglasima, poruka je jasna: tehnologija nije uvek odgovor. Pretpostavlja se da su marketinški stručnjaci, uzimajući u obzir priče o privatnosti i bezbednosna pitanja koja pogađaju tehnološke gigante i sve veća zebnja da bi roboti mogli da zamene ljudsku radnu snagu, iskoristili ove strahove u plasiranju novih proizvoda.
I nemački proizvođač automobila „Mercedes-Benc“ se pohvalio svojim pametnim uređajem kojim možete kontrolisati gotovo sve.
U suštini, možete reći novoj „A-klasi“ da pokrene muziku, promeni boje na kontrolnoj tabli, podesi temperaturu, sve stvari za koje smo mislili da su „Mercedesovi“ automobili već odavno mogli da urade.
I ove godine, mnogi brendovi su se oslonili na nostalgiju, te da biste uopšte razumeli poruku, potrebno je predznanje iz pop-kulture devedesetih.
U "Olay"-ovoj prvoj Superboul reklami u glavnoj ulozi je nekadašnja zvezda horor filmova iz devedesetih godina, tinejdžerka Sara Mišel Gelar. Gledalac mora biti upoznat sa njenom reputacijom „kraljice vrištanja“ i nekim opštim pravilima ove vrste filmova.
Reklama za „Stela Artoa“ zahteva od gledalaca da budu upoznati sa originalnim uvodnim naslovom serije Seks i grad i koktelom koji pije Keri Bredšo. Njoj će se u reklami pridružiti i Džef Bridžis, glavni lik iz filma Braće Koen iz 1998. Veliki Lebovski.
„Badvajzerova“ reklama za ovogodišnji Superboul je pravi podvig emocionalne manipulacije, začinjen poznatom pesmom Boba Dilana, Blowin in the wind kako bi se istaklo da „Badvajzer“ koristi energiju vetra u proizvodnji piva.
Reklama za „Audijev“ novi e-automobil mnoge je podsetila na film Terensa Malika Božanstveni dan. Možda nije namerno, ali minzanscen je neodoljivo podsećao na scenu u kojoj se Ričard Gir i Sem Šepard bore za naklonost Bruk Adams.
„Volmart“ se takođe okrenuo nostalgiji. U njihovoj reklami se mogu videti i „betmobil“, i automobili iz Isterivača duhova, Povratka u budućnost, Glupana i tupana, Parka iz doba Jure...
Reklama „Burger kinga“ suočila se sa talasom kritika sa svih strana. Za oglas je iskorišćen autentični snimak ikone pop-arta, Endija Vorhola iz 1982. godine kako jede hamburger. Neki su smatrali da je to loše za brend, drugi pak da je ta reklama napravljena isključivo za marketinške stručnjake. Međutim, sigurno je da će ova reklama ostati upamćena.
Veliki utisak ostavila je i „Majkrosoftova“ reklama u kojoj se promovišu prilagodljive tastature za igranje video-igara namenjene fizički onesposobljenoj deci.
Što se tiče reklame za pivo „Bad lajt“ mnogi su mišljenja da im je serija Igra prestola u suštini otela reklamu brenda i najavila predstojeću završnu sezonu.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар