U Južnoj Koreji se širi strah od električnih automobila

Serija incidenata u kojima su se električni automobili zapalili, a naročito šokantni događaj u gradu Inčeon, gde je 23 ljudi povređeno, a oko 140 automobila uništeno i oštećeno kada se na parkingu zapalio električni četvorotočkaš, izazivaju talas straha i zaziranja od tog tipa vozila u Južnoj Koreji.

Strah od električnih automobila ovih dana se širi u Republici Koreji, gde su 1. avgusta u gradu Inčeon 23 osobe hospitalizovane, a 140 automobila uništeno i oštećeno kada se na parkingu u dnu stambene zgrade iznenada zapalio električni sedan marke „mercedes-benc“. Došlo je i do nestanka struje i vode u čitavoj zgradi, a više od 200 porodica je evakuisano.

Interes domaćih medija za problem spontanog paljenja EV otud je eksponencijalno porastao, pa se na malim ekranima nekoliko dana kasnije našao i incident u provinciji Čungčong, gde se na sličan način električni automobil domaće proizvodnje KIA zapalio tokom stajanke u podzemnoj garaži.

Prošle nedelje zabeležen je još jedan incident - ovog put reč je bila o automobilu „Tesla“ američke proizvodnje.

Proterivanje električnih automobila

To je dovelo do zabrane parkiranja za električne automobile u bolnicama i podzemnim garažama, naročito onim lociranim ispod zgrada za stanovanje, ali i nekim parkinzima na otvorenom.

Električni automobili generalno su popularni jer omogućavaju uštedu na gorivu i daju doprinos kvalitetu vazduha u urbanim sredinama, ali pate od problema kao što su relativno ograničeni radijus kretanja i naizgled spontano paljenje, a u mnogim zemljama i nedostatak mreže punjača.

Ipak, treba reći da statistike u SAD, recimo, pokazuju da vozila sa klasičnim motorom na unutrašnje sagorevanje i naročito hibridi trpe nekoliko desetina, pa i stotina puta više požara nego čisto električna – učestalost požara za EV je 25 na 100.000 vozila, dok je isti pokazatelj za benzince 1.530, a za hibride 3.475 na 100.000 vozila.

Međutim, prodavci korišćenih vozila u Južnoj Koreji sada tvrde da im se vlasnici električnih automobila javljaju u velikom broju u nastojanju da prodaju svoja vozila, ali da prosto nema mušterija koji bi hteli da ih otkupe, ne samo zbog straha od štete koju ona mogu da prouzrokuju, već delimično i zbog očekivanja da bi njihova cena zbog pomenutih nesreća mogla dalje da padne.

Po podacima korejske Nacionalne agencije za borbu protv požara u 2023. godini zabeležena su ukupno 72 incidenta u kojima su se električni automobili zapalili, što u pokretu, a što prilikom punjenja ili tokom stajanke na parkingu. Posebno veliki broj incidenata se beleži upravo leti, odnosno, na višim temperaturama.

U Južnoj Koreji ima preko pola miliona električnih vozila, što predstavlja oko dva odsto svih registrovanih automobila u toj zemlji. Većina njih, smatra se, opremljena je baterijama najvećeg kineskog i svetskog proizvođača CATL, mada mnogi koriste i proizvode domaćih kompanija „Samsung“, El-Dži i SK, japanskog „Panasonika“ i drugih.

Vlada u Seulu namerava da pooštri nadzor u cilju povećanja bezbednosti, što se prvenstveno odnosi na praćenje tipa baterija i akumulatora koje koriste proizvođači za svoja vozila, kao i unapređenje sistema protivpožarne zaštite u parkinzima.

Kompanija „Mercedes-Benc Koreja“ ponudila je odštetu od tri miliona evra stanovnicima stambenog kompleksa u Inčeonu koji su pretrpeli povrede i bili prisiljeni da privremeno napuste svoje domove zbog paljenja njenog automobila. On je, otkrila je kompanija, bio opremljen baterijom kineskog proizvođača „Farasis“.

субота, 23. новембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње