Prestaje proizvodnja "tojote kamri" u Japanu

Tojota posle 43 godine obustavlja domaću proizvodnju jednog od svoja dva najprodavanija modela.

Japanski mediji ovih dana sa nostalgijom pišu o popularnom Tojotinom modelu „kamri“, koji je zaključno sa prošlom godinom u svetu prodat u čak 21 milion primeraka, jer je najveći svetski proizvođač vozila svojim dilerima nedavno saopštio nameru da do kraja godine prekine s njegovom proizvodnjom u zemlji.

Sedan „kamri“, popularan zbog svoje pouzdanosti i kvaliteta, koji mu omogućavaju da zadrži visoku cenu i kao polovnjak, prvi put se pojavio na tržištu u Japanu 1980. godine. Od tada je prošao dug evolucioni put tokom kojeg je razvijeno čak deset generacija modela, a dezajn se menjao gotovo do neprepoznatljivosti.

„Kamri“ je uz „korolu“ najprodavaniji model Tojote svih vremena. Ime modela potiče od japanske reči „kanmuri“, što znači „kruna“.

Popularniji u svetu nego kod kuće

Dobra vest za ljubitelje te porodice automobila je, međutim, to da se njihova proizvodnja nastavlja u inostranstvu. Zapravo, Tojota je u Japanu poslednjih godina pravila samo jedan procenat „kamrija“.

Taj model se trenutno prodaje u preko 100 zemalja sveta, ali se uglavnom proizvodi u SAD, gde je od 2002. do 2016. godine petnaest godina zaredom bio najprodavaniji putnički automobil, i u Kini. Fabrike „kamrija“ postoje i u Tajlandu, Vijetnamu, Maleziji i Indiji. U prošlosti, do 2017, taj automobil je bio pravljen i u Australiji, a do početka rata u Ukrajini, i u Rusiji.

I dok je u svetu i prošle godine novim korisnicima predato preko 600.000 jedinica „kamrija“, prodaja u samom Japanu je bila vrlo slaba, jer su domaćim mušterijama uručeni ključevi za manje od 6.000 tih mašina.

Stručnjaci ocenjuju da je jedan od uzroka pada interesovanja za „kamri“ u Japanu opšti trend udaljavanja od sedana i rasta popularnosti terenaca, krosovera i karavana, koji je prouzrokovao i gašenje prodaje proizvodnje drugih poznatih sedana, kao što su Nisanova „fuga“ i Hondin „ledžend“. Mada se slična promena u ukusu i potražnji desila i drugde u svetu, imidž „kamrija“, kao pouzdanog i isplativog automobila, čini se, daleko je jači u inostranstvu, naročito u SAD.

O tome jasno svedoče podaci. Različite varijante „kamrija“ u Zemlji izlazećeg sunca u protekle 42 godine su prodate u ukupno 1,3 miliona primeraka. S druge strane, u Sjedinjenim Državama, gde je prvi uvozni „kamri“ dospeo 1982. i koje su 1988. postale prva strana zemlja u kojoj se on proizvodi, do kraja prošle godine je ukupno prodato čak 13 miliona tih vozila.

понедељак, 25. новембар 2024.
15° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње