Čitaj mi!

„Leteće V“ – model energetski efikasnog aviona budućnosti obavio probni let

Model budućeg energetski efikasan avion, nazvan „Leteće V“ (Flying V) zbog toga što podseća na latinično slovo V, prvi put je uspešno obavio let, saopštili su iz holandske avio-kompanije KLM i dodali da ova letelica predstavlja revoluciju u avio-industriji.

„Leteće V“ je rezultat dugogodišnje saradnje Univerziteta za tehnologiju iz Delfta i holandske avio-kompanije KLM „Rojal Dač erlajns", a u projektu je učestvovao i „Erbas".

Navodno, ovaj vazduhoplov donosi najrevolucionarniju promenu u vazduhoplovstvo još od uvođenja mlaznog motora.

Kako se navodi u saopštenju, let probnog modela ovog aviona trajao je nekoliko minuta iznad nemačkog vojnog aerodroma u Fasbergu, odakle je 22,5 kilograma težak model aviona 1. septembra poleteo i uspešno sleteo.

Trup i krila letelice su integrisani u obliku latiničnog slova V, kome avion i duguje ime, a kabine za putnike, prtljažnik i rezervoari za gorivo se nalaze u krilima, te on zadržava aerodinamičan oblik.

Predviđa se da će ovaj model trošiti 20 odsto manje goriva od današnjih energetski najefikasnijih letelica, poput „Erbasa A350“, a biće namenjen za interkontinentalne letove.

Konstruisanje aviona potpuno drugačijeg oblika od svih dosadašnjih nosilo je mnoge izazove, pre svega, kako napraviti potpuno drugačiju letelicu koja će istovremeno moći da koristi postojeće aerodrome.

Inženjeri su zato posebnu pažnju obratili na raspon krila novog modela, da on bude isti kao i kod postojećih, a i pored toga u ovaj vazduhoplov može da se smesti 314 putnika i preostaje još 160 kubnih metara prtljažnog prostora, kao i u pomenutom "A350".

Sledeći korak na koji se spremaju inženjeri je da „leteće V“ koristi bio-gorivo, a putnici će moći da se provozaju u njemu tek za 15 godina.

Povodom uspešno izvedenog probnog leta nove letelice, generalni direktor KLM-a, Piter Elers, naglašava da su nedavni događaji izazvani pandemijom koronavirusa jasno pokazali da vazduhoplovna industrija mora postati održivija, a da holandska kompanija želi da i dalje daje svoj doprinos u ostvarivanju tog cilja.

„To što se avio-industrija nalazi u vrlo izazovnim vremenima ne znači da će KLM odustati od podrške ovom projektu“, naglašava Elbers.

Broj komentara 7

Pošalji komentar

Uputstvo

Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.

Закључано: Откључајте повлачењем стрелице у десно ...
utorak, 01. april 2025.
8° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom