среда, 08.03.2017, 14:53 -> 15:51
Извор: РТС, ДИДС
DIDS 2017 otkrio tajne internet pretraga
Prvi dan osme godišnje konferencije Dan internet domena Srbije 2017 bio je posvećen razotkrivanju tajni pretraživačke internet mašinerije, koja se najčešće poistovećuje sa „Guglom“. Lazar Džamić otvorio je segment „Nađi me lako“, Gari Iješ pričao je o stvarima iz ugla „Gugla“, dok je Miroslav Varga istakao važnost prepoznavanja prioriteta ponude u odnosu na publiku.
Slogan ovogodišnjeg Dana internet domena Srbije (DIDS-a) bio je „Tajne internet pretraga: Traži. Nađi. Poseti“, a celodnevni program 7. marta pratilo je više od 400 posetilaca u sali i više od 5.000 gledalaca internet prenosa iz beogradskog hotela "Metropol Palace".
Prilagođavanje je ključ uspeha
Lazar Džamić, međunarodno poznati kreativni strateg, koji je donedavno bio na čelu „Guglovog“ Zoo tima za brend strategiju, otvorio je drugi segment programa, nazvan „Nađi me lako“. Džamić je pokušao da pruži odgovor na pitanje kako kreiranje sadržaja i optimizacija pretraživanja na internetu mogu uspešnije da funkcionišu u korist jedno drugog u doba, kako je istakao, „lakog ignorisanja“.
„Sav moderan marketing je masovan, direktan i digitalno posredovan. U pitanju je promena ranije paradigme na koju smo svi navikli, i posle koje će uspešni biti samo oni koji su se brzo prilagodili jer je svet postao brutalan. Novac prati pažnju. Ali ta pažnja mora da bude zaslužena, kako bi na kraju bila i uspešno monetizovana. Mnoga preduzeća koja su prisutna na vebu, pa čak i neka od najvećih, međutim, često greše u svom pristupu, pa se radije opredeljuju za kreiranje velike količine sadržaja, umesto da porade na njegovom kvalitetu. Poenta je da upravo dobro napravljen sadržaj pruža mnogo više mogućnosti za uspešnu optimizaciju“, objasnio je Džamić.
Ovo posebno dolazi do izražaja kada se uzme u obzir podatak prema kome čak 54 odsto prosečnog budžeta za advertajzing u digitalnim medijima biva „protraćeno“ jer se ne upotrebljava na adekvatan način. Ipak, kako bi kvalitetan sadržaj ostvario željeni uticaj od presudne je važnosti da bude usmeren prema odgovarajućoj ciljnoj grupi.
Upravo o tome je govorio Miroslav Varga, stručnjak za kontrolu "Google AdWords" kampanja iz hrvatske firme "Escape".
„Uspešni oglašivači izdvajaju se od mnoštva ostalih jer na vreme prepoznaju šta je najveći prioritet u njihovoj ponudi prema odabranoj publici. Oglašivač mora da osmisli kako da, u ograničenom prostoru i sa što manje reči, ubedi korisnike da kupuju njegove proizvode. U tom procesu menadžmenti firmi koje se oglašavaju moraju da imaju svest o potrebama ciljnih grupa kojima se obraćaju, odnosno 'da na trenutak obuju njihove cipele'. Primera radi, kada pišemo oglas namenjen jednoj baba Zorki, mi tu ženu prvo nacrtamo na zidu, pa sedimo i smišljamo reklame tako da ih ona lako razume“, bio je slikovit Varga.
Prema njegovim rečima, osim što reklamna poruka mora da bude adekvatna, veoma je važno da ona bude i što više autentična: „Kupca, ponekad, treba 'naučiti' šta da gugla. Ako svi reklamiraju istu stvar, onda morate da izmislite neki novi izraz za guglanje. Tek sledeći korak podrazumeva bavljenje algoritmima, to jest tehničkim podešavanjima, naveo je ovaj stručnjak.
Autentičnost, pre svega
Tokom trećeg dela programa publici su predstavljeni „Pravi primeri internet prisustva“ na srpskoj sceni, kroz priče uspešnih domaćih preduzetnika koji su na vreme uočili priliku da privuku nove korisnike modernim i originalnim nastupom na internetu. O svojim iskustvima govorili su predstavnici superskola.rs, gradnja.rs, lespetits.rs, mojazubarka.rs, alibris.rs, kompanije "Benchmark" i Beogradske filharmonije.
„Želja da se što pre dođe do karata za nastupe Filharmonije naterala je i naše najstarije pretplatnike da koriste internet. U našoj onlajn komunikaciji sa njima, opredeljenje da budemo istovremeno prisutni na latiničnom .RS i ćiriličnom .SRB domenu apsolutno se pokazalo kao pravi izbor. To pokazuje našu želju da budemo autentični i da negujemo našu jezičku tradiciju“, istakao je Bojan Stanković, koordinator za društvene mreže Beogradske filharmonije.
I pripadnici novih generacija imaju lep razlog da se uključe u internet zajednicu - sa opredeljenjem da đacima koji pohađaju više razrede osnovne škole pruže neformalnu pomoć u njihovom obrazovanju, sajt superskola.rs omogućava korišćenje više od 80 različitih onlajn testova, 1.500 postupno rešenih zadataka i čak 700 video-lekcija. „Deci je digitalno okruženje prirodnije nego odraslima, pa se mnogo brže i lakše snalaze sa onlajn alatima“, zaključio je tom prilikom Nenad Radoičić iz „SuperŠkole“.
„Registar nacionalnog internet domena Srbije“, koji je organizator konferencije DIDS 2017, i na ovaj način promoviše male privrednike iz Srbije, koji su uspešni u svom poslu, ali i u svom nastupu na internetu, jer su iskoristili činjenicu da se za internet sajtove namenjene lokalnom, srpskom tržištu, u rezultatima pretrage daje prednost sajtovima na nacionalnim .RS i .SRB internet domenima. Deo tih iskustva je već dostupan kroz video-testimonijale i mini-intervjue na adresi naravno.rs. Video-snimci celog toka skupa DIDS 2017 biće dostupni na sajtu dids.rs.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар