уторак, 07.03.2017, 22:30 -> 07:46
Извор: РТС
Kako postati vidljiv na Guglu
Danu internet domena Srbije, koji je ove godine posvećen Guglu, reklamiranju na Guglu i pretraživanju, prisustvovalo je oko 500 ljudi. Više hiljada je preko interneta uživo pratilo predavanja stručnjaka iz „Gugla“. Analitičar iz „Gugla“ Gari Iješ jedan je od predavača čije je gostovanje u Beogradu izazvalo veliku pažnju. On je bio gost u Dnevniku RTS-a.
Kakve su Vaši utisci sa današnjeg predavanja?
Mislim da je zapravo bilo neverovatno! Ovo je jedna od najboljih konferencija na kojoj sam prisustvovao. Publika je bila dosta uključena, tako mi je izgledalo, organizacija je bila savršena. Drugi govornici su bili veoma potkovani znanjem, zaista mi se dopalo.
Imali ste nekoliko sati da sve objasnite, ali možete li da sumirate u nekoliko rečenica kako veb-stranice kompanija mogu postati vidljivije kod pretraživanja?
Ne postoji jednostavan odgovor na to. Rad na onlajn prisustvu je uvek naporan. To je vrlo teško. Pre svega, treba da razmislite da li vam treba onlajn prisustvo. Da li vam treba veb-stranica ili profil na socijalnoj mreži kao što je Fejsbuk, što je lakše da se napravi.
Ako dakle odlučite da vam treba sajt, onda možete da odaberete veoma jeftin put. Možete da kreirate blog u Vordpresu, na primer na wordpress.com, na blogger.com, na viks.com ili bilo gde. To je lakši deo. Onda dolazi teži deo – kako da se rangirate na Guglu. To zavisi od mnogo faktora. Na primer, ako želite da pišete o mačkama, biće vam veoma teško da se kotirate visoko, jer je konkurencija veoma, veoma jaka. Ali ako želite da pišete o nečemu o čemu niko ne piše, bićete broj jedan.
Onda treba da se pobrinete da ljudi čuju za vaš vebsajt tako što će pričati o vašem sajtu na drugim mestima, da imate kreativan sadržaj i da budete brižni prema svojim posetiocima. To su tri stvari na koje treba da obratite pažnju. Manje-više sve ostalo će doći.
Zašto je internet pretraga toliko važna kompanijama?
Mislim da je važna zato što tako ljudi postaju svesni postojanja njihovih usluga i mogu mnogo lakše da vide šta kompanija pruža. Zamislite da osamdesetih ili devedesetih nismo imali ogromne telefonske imenike. Da nismo njih imali, ne bismo znali gde da idemo da potražimo bravara. Slično je i sa Guglom. Da nema mašine za pretraživanje tj. umnožene mašine za pretraživanje, ne biste mogli da tražite po internetu.
Kad smo kod Gugla, mnogi posmatraju Vašu kompaniju kao kreativnu i kao vrlu efikasnu alatku i veoma korisnu, ali mnogi opet kažu da je uljez u našim životima. Kako Vi to vidite? Kako odgovarate na te kritike?
Čvrsto verujem da to nije istina. Trudimo se da obezbedimo uslugu koja je korisna našim korisnicima i ona nam obezbeđuje i podatke kojim mi možemo da nastavimo da obezbeđujemo dobru uslugu i da je unapređujemo. Očigledno, privatnost naših korisnika je veoma važna za nas i radimo veoma naporno na tome da održimo poverenje korisnika. Imamo našu politiku privatnosti koju ozbiljno poštujemo. Mislim da ako korisnici žele dobru uslugu, onda treba i da ustupe neke podatke, kao što je na primer lokacija na kojoj se nalaze. Kada pretražujete nešto na vašem telefonu, onda je nekad očigledno da to koristimo.
Kako predviđate i vidite budućnost Gugla i interneta?
To je jedno od mojih omiljenih pitanja. Zapravo, veoma je interesantno i samo razmišljanje o tome. Pre par godina ljudi su počeli da imaju sve više mobilnih telefona. Videli smo smartfon revoluciju, jer su svi počeli da pretražuju, koristili su mobilne telefone kako bi pristupali internetu, i to je bio jedan od većih bumova u poslednje vreme.
Sledeći korak bi bio pretraživanje glasom. Sve je više ljudi koji pričaju sa svojim uređajem, svojim telefonom ili sa svojim pametnim satovima i to je nama veoma uzbudljivo.
Tradicionalno, ljudi pretražuju pomoću ključnih reči, na primer – kupi hleb! Sada mnogo ljudi prelazi na: „Okej Guglu, gde mogu da kupim hleb?“ Dakle, oni pričaju sa svojim telefonom i mi moramo da razumemo da je to pitanje i kako da odgovorimo na to pitanje.
I zbog toga smo lansirali nekoliko novih usluga i poboljšanja, kako bismo bili sigurni da se razumeju svi akcenti. Mislim da ćemo viđati sve više i više servisa koji će se usmeriti na razumevanje glasovne pretrage, na primer onih koji bi asistirali korisniku kod obimnije pretrage, i to će se desiti u skorije vreme.
Da li je teže predvideti dalju budućnost?
Za dalju budućnost, malo je ludo ići čak tamo... Mnogo ljudi misli o virtuelnoj realnosti i kako ona može promeniti naše živote i način na koji pretražujemo. Videćemo šta će se desiti.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар