Bez svoje internet stranice svaka treća firma u Srbiji

Mnoge firme, poput nekih manjih prodavnica, nemaju svoj sajt, verovatno uzdajući se u reklamu „od usta do usta“ koja ne funkcioniše najbolje u modernom svetu. Prema zakonu, privredna društva nisu u obavezi da imaju internet prezentaciju, ali 46 odsto firmi u Srbiji nema internet kanal, prema nedavno sprovedenim istraživanjima.

Sa ekspanzijom društvenih mreža, mahom su se svi preselili na oglašavanje putem Instagrama i Fejsbuka.

Međutim, zbog ovakavog vida prezentacije, bez sajta koji bi podržao priču neke firme i dao joj na kredibilitetu, mnogi biznisi gube svoju vidljivost - od vulkanizera i frizera do firmi koje se bave prodajom.

Praksa je pokazala da je za uspešno poslovanje potrebno da svako privredno društvo mora da ima ima svoju internet prezentaciju.

Danas sajtovi mogu da se izrade za cifru od 20 do 5.000 evra. Ko je vešt sa programiranjem, sajt  može napraviti i besplatno, a ima i firmi koje to rade gratis, pod uslovom da se privredna društva obavežu da kod njih održavaju svoj portal.

„U Srbiji se uglavnom prave tri vrste sajtova. Osnovni, prezentacioni, imaju samo par strana i oni su po pravilu najjeftiniji. Složenije sajtove imaju firme koje se bave on-lajn trgovinom. Dok u treću grupu sajtova spadaju oni koji su tehnički složeni, a koriste ih velike firme, mediji, državne institucije. Velike firme ponekad znaju da zbog jednog proizvoda naprave sajt, koji promovišu nekoliko meseci, dok traje akcija“, izjavio je Đorđe Vojimirović, IT stručnjak iz firme naklik.rs .

On je istakao da kada korisnik uđe na sajt, to je kao da je ušao u nečiju firmu. Prema njegovim rečima, firme tokom vremena nadograđuju svoje sajtove.

To je karakteristično za firme koje se bave trgovinom. Kreću sa 15 strana na sajtu, a onda tokom vremena mogu imati i do 700 strana.

„Svaki sajt mora da ima osnovne podatke o firmi - kontakt telefon, mejl, adresu firme, mapu gde se ona nalazi. Naravno, treba navesti čime se konkretno firma bavi, šta nudi korisniku. Dobro je da ima uslugu i proizvod koji nudi. Ne bi bilo loše da ima i reference korisnika. Uglavnom firme traže i da se objavi istorijat firme", zaključuje gospodin Vojmirović. 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. април 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом