Srednjoškolci i strip
Da li i koliko srednjoškolci čitaju stripove? Koje su nove vrste stripa postale popularne među njima? Koji su im omiljeni junaci i kako bi izgledao superjunak iz njihovog stripa? Na ova i druga pitanja odgovarali su učenici beogradskih srednjih škola u seriji „Čitanje dozvoljeno!“
U emisiji „Čitanje dozvoljeno!" jedan broj učenika izjavio je da uopšte ne čita stripove. Više njih čita ili je čitalo stripove, među kojima su „Korto Malteze", „Alan Ford", stripovi o Bleku Steni i Kapetanu Marku, „Princ Valijant", „Asteriks i Obeliks", Hogar, Marvelovi i Diznijevi stripovi. Na pitanje ko su im omiljeni junaci, najveći broj odgovora odnosio se na Spajdermena, zatim Betmena, a tu se našao i Naruto, hiperaktivni adolescent nindža.
Da mogu da biraju, devojčice bi najviše volele da liče na Ženu-mačku, Vulverina, Dedpula. Dečaci su pominjali Betmena, Spajdermena, zatim Raspućina („Korto Malteze"), a među idealnim junacima našao se i Garfild jer voli „da se izležava i jede". Pojedini su pomenuli današnju popularnost japanskih manga stripova i istočnjačkih strip junaka koji se po mnogo čemu razlikuju od zapadnih, nazivajući ovu naklonost „pomamom". Većina njih smatra da su ovim junacima zajednički ‒ izgled, specifičan oblik lica i naglašene oči, pokreti, zatim događaji kroz koje prolaze, kao i da njihova popularnost nije slučajna s obzirom na to da su današnji srednjoškolci odrasli na anime crtanim filmovima, usko povezanim sa manga stripovima.
Na pitanje šta strip junak mora da ima da bi bio privlačan, učenici su odgovorili da su to „karakterističan izgled i karakteristične osobine", zanimljiv kostim, privlačan izgled, da ima iza sebe „originalnu priču", „interesantnu prošlost", specifičan karakter i temperament, zatim da ga odlikuju humor, sarkazam, inteligencija, snalažljivost. Kada je reč o najkarakterističnijim supermoćima strip junaka, učenici smatraju da one imaju presudnu ulogu u njegovom liku i popularnosti, a pomenuli su nadljudsku brzinu, snagu, laserski pogled, čitanje misli, mogućnost teleportovanja i letenja. Svi učesnici naveli su da je važno da se junak ipak ne razlikuje mnogo od običnog čoveka, da treba da „ima iste mane i vrline" kao on, kako bi čitalac mogao da se poistoveti sa njim.
Zanimljivo je to da su u nekom periodu detinjstva ili mladosti svi učesnici pokušali da sami smisle i nacrtaju strip. Na pitanje kako bi izgledao njihov strip junak ili junakinja, većina je odgovorila da bi to bio „običan čovek sa skrivenim nadljudskim moćima", sposoban za razne akrobatske vratolomije, inteligentan, sposoban, human. Junakinje bi bile špijunke, nadarene raznim supermoćima. Pojedini su naveli da je važno da superjunak ili junakinja budu bliski običnom čoveku, kako bi mu dali nadu da mogu da se prevaziđu razni problemi u svakodnevnom životu.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар