Saveti za digitalno poslovanje
Kako dovesti određeni proizvod ili uslugu do krajnjeg korisnika? Stručnjak Slavko Pejović otkrio nam je najbitnije faktore koje mora da zadovolji jedan veb-sajt da bi osigurao razvoj poslovanja.
U digitalnoj eri, kada gotovo svaka osoba poseduje lični mobilni uređaj, a sva štampa može da se nađe i u digitalnom obliku, ne postoji razlika između pojmova marketing i digitalni marketing.
„Onlajn prisustvo" je neophodno za svaku firmu koja se ozbiljno bavi svojim poslom, a prvi korak ka tome je svakako veb-sajt. O funkciji sajta, sadržaju i osiguranju vidljivosti veb-prezentacija, za Internet portal RTS-a govori Slavko Pejović, stručnjak iz oblasti digitalnog marketinga.
Veb-sajt ‒ prezentacija vaše firme
Osnovna funkcija veb-sajta je da predstavi firmu, njene proizvode ili usluge. Da bi ta prezentacija bila uspešna, mora da zadovolji nekoliko faktora, a među prvima je dizajn ‒ kako vas vide. Pre nego što sagleda ijednu informaciju na sajtu, korisnik stiče vizuelni utisak, opaža izgled sajta. Statistika tvrdi da pažnja korisnika koji prvi put posete novu veb-adresu traje 8,25 sekundi, tokom kojih razmatraju razloge zašto da se ne zadrže na toj adresi. Iskoristite vizuelni identitet da date tom korisniku razlog više da ostane.
Funkcionalnost sajta ‒ šta nudite?
Bilo da nudite informaciju, proizvod ili uslugu, to mora biti jasno. Ukoliko prodajete, onlajn-šop mora biti u fokusu, ukoliko ste portal koji prenosi vesti, to mora biti odmah uočljivo. Da biste doveli korisnika do konačnog cilja ‒ konverzije, morate mu omogućiti kvalitetno korisničko iskustvo, a to iskustvo ogleda se u preglednom sadržaju i lagodnom kretanju kroz sajt.
Unikatan sadržaj ‒ zašto baš vi?
Sam sadržaj sajta je od ekstremne važnosti, a ukoliko se nalazite u „niši" gde je konkurencija velika, unikatan sadržaj može biti presudan. Sadržaj će sugerisati korisniku zašto se baš vaša firma ističe u moru konkurencije, i samim tim ‒ zašto da se odluči baš za vašu uslugu.
Kako da vas nađu?
Napravili ste funkcionalan sajt, imate proizvod ili uslugu i spremni ste da vidite prve rezultate. Međutim, ništa se ne dešava. Da biste došli do korisnika, morate gledati internet njihovim očima, tj. morate svoj proizvod ili uslugu dovesti pred njih. Plaćene kampanje su svakako jedna od opcija, ali ako želite da postavite temelje koji će osigurati razvoj biznisa, ono što vam je neophodno jeste SEO.
SEO (Search Engine Optimization) ‒ najdugoročnija investicija
Rad na SEO kampanji treba početi pre izrade sajta, ali ako ste to propustili, možete prepustiti SEO agenciji da za vas uradi korekcije koje se vrše sve dok postoji sajt, jer kao što i sami znate, potražnja potrošača se menja, te i SEO mora da ide u korak sa tim. Jednom kada ste doveli nove korisnike, onpage i offpage SEO optimizacija omogućiće vam da konstantno raste taj broj, a samim tim i vaš biznis. Za razliku od plaćenih kampanja na Guglu čiji rezultat traje koliko i vaše ulaganje, SEO kampanja nastaviće da daje rezultate čak i kada odlučite da prestanete sa istom.
Da biste osigurali efekat PR kampanja, plaćenih kampanja na Guglu i društvenim mrežama, sajt mora biti otvoren za veliki broj pregleda, zaključuje Slavko Pejović (WBS digital).
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар