Školska matematika

Sposobnosti za školsku matematiku ogledaju se u brzini, dubini i trajnosti usvajanja školskih matematičkih znanja. Te karakteristike se mogu najbolje sagledati kroz rešavanje matematičkih zadataka, a na taj način se uočavaju i učenici sa izraženim matematičkim sposobnostima.

Brzina se ogleda u broju urađenih zadataka za određeno vreme ili u vremenu potrebnom za rešavanje istog zadatka od strane različitih učenika.

Trajnost može da se sagleda u odloženom proveravanju ranije stečenih znanja. Dubina se ogleda u tome da li učenik ume za sopstvene primene da transformiše znanja koja je stekao u školi. Ne moraju sve ove osobine biti ispoljene u istoj meri. Ako je samo jedna od karakteristika izražena u većoj meri, može se govoriti o postojanju matematičkih sposobnosti učenika.

Većina velikih matematičara svoju darovitost za matematiku ispoljila je u svojim ranim godinama. Međutim, u školskim uslovima, ta darovitost je zbog količine gradiva ili nesposobnosti nastavnika uglavnom prolazila neprimećeno. Ali darovitost je kao voda koja se ne može zaustaviti, na sreću, uvek neko otkrije talenat i onda se to kanališe na pravi način.
Potrebna je organizacija rada i iznalaženje efikasnijeg oblika rada sa darovitim učenicima.

Ukoliko se talenat ne ispolji i ne razvija u optimalnom uzrasnom periodu, može se desiti da zauvek bude izgubljen. Često se dešava a i eksperimentalno je dokazano da mnogi učenici koji su smatrani nesposobnim za matematiku, uspešno ovladavaju matematičkim gradivom samo ako se podvrgnu drugačijem matematičkom tretmanu. Diskusije, kreativan čas i razmene mišljenja pomažu da se gradivo prezentuje na najbolji način i da učenici dobiju volju i podsticaj,
kao i samopouzdanje u radu.

Uloga nastavnika

Veliki je učinak nastavnika, koji kod učenika mora da razvije interesovanje za matematiku, kao i strast za iznalaženje novog. Svaki zadatak, urađen na nov način, za učenike treba da predstavlja mali pronalazak. Velika je stvar i ako se učenicima omogući da iznalaze i postavljaju nove probleme, a sve to će razviti želju za bavljenjem naukom. Pored redovne nastave, za razvoj matematičkih sposobnosti dragocene su i slobodne matematičke aktivnosti u vidu časova zanimljive matematike, olimpijada, konkursa, matematičkih kvizova...

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 22. април 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом