Nije ni kročio na Mesec, ali je postao simbol po „mesečevom hodu“
Pre 40 godina, Majkl Džekson je u televizijskom studiju podigao publiku na noge kada se „hodao po Mesecu” (moonwalk) u pesmi „Bili Džin”. Malo je poznato da je pokret pre toga uvežbavao čak tri godine. Iako ga nije izmislio, slavni muzičar je ovaj plesni korak doveo do perfekcije. „Mesečev hod“ je sinonim za Majkla Džeksona i jedan od simbola pop kulture osamdesetih.
Munvok ili bekslajd, poping, disko ili brejkdens, svakako Majkl Džekson je korak pretvorio u sopstveni umetnički pečat. Suština nije u fizičkoj prenaglašenosti, već o opsesivnoj kontroli pokreta, pa je kod Majkla to izgledalo krajnje lako.
„Tajna tog pokreta je u prahu, u mesečevom prahu, u iluziji da čovek stoji u mestu, a zapravo se kreće, kao da ide napred, a zapravo se kreće unazad. Na engleskom se bukvalno prevodi kao 'klizeći korak unazad'. Danas se izbegava u koreografijama, samo u prilici kada treba podsetiti na lik i delo Majkla Džeksona. Što se mene tiče, koristio sam ga više puta, ali to nije moj fah plesanja“, rekao je Ivan Mileusnić, naš višestruko nagrađivni plesač i koreograf.
Mileusnić smatra da se munvok danas smatra Džeksonovim korakom. S druge strane, munvok su na sceni plesali mnogi, čak i Čarli Čaplin, kažu i Dejvid Bouvi, Džefri Denijels, Džejms Braun. Koristili su ga u filmovima, reklamama. Nije mu odoleo nijedan žanr, osim klasičnog baleta i visoke umetnosti.
„Mi imamo svoje zakone, disciplinu, nema mesta za improvizaciju, možemo da unapredimo tehniku. Možda će neko da iskoristi taj pokret u režijama i šouima, ali neće biti gradivo u baletu, jer je izmišljen sedamdesetih, a balet je otišao napred“, rekao je Konstantin Kostjukov, baletski umetnik i koreograf.
Kostjukov smatra da je Džeksonova zasluga za prepoznatljivost koraka nemerljiva.
Nemerljiv je i uticaj koraka na pop kulturu, kao i na društvo svih generacija, nacionalnosti, rodne i etničke pripadnosti.
Коментари