Ovogodišnji 55. BEMUS u znaku jubileja
Pedesetpeto izdanje Bemusa počinje 8. oktobra. Fesival će otvoriti gala koncert povodom 100 godina od rođenja operske dive Marije Kalas. Bojan Suđić, umetnički direktor Bemusa, najavljuje šta posetioce očekuje ove godine.
Gostujući u Beogradskoj hronici, Bojan Suđić, umetnički direktor Bemusa, naglašava da su naporno radili kako bi i ovogodišnji Bemus bio dostojan svih ranijih izdanja, počev od 1969. godine.
„Bemus je bio osnovan sa velikim pretenzijama. Završavao se 20. oktobra, dakle bio je centralna kulturna manifestacija upravo te godine i evo meni je drago što sam imao tu čast da budem sada nekoliko godina umetnički direktor“, dodaje Suđić.
Posle pet godina, Najdžel Kenedi će ponovo nastupiti u Beogradu. Održaće dva koncerta zbog velikog interesovanja publike. Pre svega, sviraće Baha i to će biti njegov kompletan autorski performans zajedno sa Orkestrom Virtuoz oformljenim za tu priliku koji će činiti nekoliko naših najboljih muzičara
„Naravno, Najdžel Kenedi dolazi ovde da radi sa njima i to svaki put izaziva energiju, ne možemo ni više otkrivati šta će to biti, ali dok god nemamo još glamurozniju i veću salu koja možda primi barem nekoliko hiljada ljudi, evo Kolarac će biti dve večeri otvoren za Najdžela Kenedija“, kaže umetnički direktor Bemusa.
Na Bemus dolazi i ruski pijanista Boris Berezovski koji će svoj nastup posvetiti stogodišnjici rođenja Sergeja Rahmanjinova.
S obzirom na to da je Berezovski iznosio veoma eksplicitne izjave o ratu u Ukrajini, Suđić ističe da Srbija već par godina ima problem sa gostovanjima ruskih umetnika.
„Zaista se nisam bavio pojedinačnim izjavama, niti sam čuo. Iznenadio sam se vrlo kada su mi postavili pitanje novinari za ovu vrlo tešku izjavu koju su preneli sa njegovog ostovanja na televiziji pre godinu i po dana. Ja se time nisam bavio, bavio sam se isključivo njegovim umetničkim dostignućem. Ja sam smatrao da bi morali da odvojimo umetnost od politike. On ovde dolazi isključivo da nastupi kao jedan od najboljih pijanista sveta i to sam zaista sa velikim zadovoljstvom naglašavam jer sam ga čuo i to što sam čuo je bilo neverovatno, fascinantno. U tom trenutku kada slušam, zaista ne želim da razmišljam o njegovim političkim ili bilo kakvim drugim stavovima nevezano za umetnost kojom se bavi, naravno ukoliko nije uradio nešto što je za sankcije“, ističe Bojan Suđić.
Upravo posebno mesto koje će imati izvođenje Šostakovičeve Lenjingradske simfonije je želja umetničkog direktora da se u ovom veoma naglašenom političkom vremenu pošalje poruka upravo gostovanjem Simfonijskog orkestra Crne Gore.
„Sam sam imao to zadovoljstvo da učestvujem u formiranju ovog orkestra i posle toga sam više godina bio sa njima, pratio njihov razvoj i veselim se tome što jedan regionalni orkestar zaista sada može da sa ponosom govori o svom kvalitetu“, napominje gost Beogradske hronike.
To je ujedno i prilika da u drugom delu zasviraju zajedno sa Romanom Simovićem, jedim od najboljih violinista regiona, odsviraju Lenjingradsku simfoniju koja je verovatno najsnažnije antiratno delo uopšte. Nastalo je 1943. godine za vreme opsade Lenjingrada i svi umetnici dele upravo takav stav, dodaje maestro Bojan Suđić.
Коментари