Sreten Krstić: Vezan sam za Kolarac, to je jedna od najlepših akustika
Violinista Sreten Krstić, koncert-majstor Minhenske filharmonije, posle duge pauze nastupao je pred beogradskom publikom u Kolarčevoj zadužbini.
O teškoj situaciji muzičara posle više od dve godine zatvorenih sala svojim koncertima u najvećim halama sveta i posebnom osećaju koji ima pred našom publikom Sreten Krstić pričao je za Dnevnik RTS-a.
"Znam nekoliko mojih kolega koji su bili slobodni muzičari, nisu bili angažovani ni u kakvom orkestru, oni su bukvalno spali na prosjački štap. Više ih niko nije zvao, niti su se koncerti održavali, niti snimanja i to je strašno unazadilo kulturu na neki način. Ali imali smo primer u Beču gde je bilo puno pozorišne publike, na kraju se ispostavilo da nikakve zaraze nije bilo, dakle ako se htelo moglo je", rekao je violinista Sreten Krstić.
Posle duge pauze ponovo pred publikom na Kolarcu. Ima li razlike u osećaju kada nastupate pred našom i svetskom publikom?
- Osećaj odgovornosti šta ću odsvirati, kako ću odsvirati, na kom nivou uvek se trudim da to bude maksimum, dal je to Karnegi Hol, Kolarac potpuno ne menja stvar. Vezan sam za ovu salu itekako i za mene je to jedna od najlepših akustika. Obožavam ovu akustiku i bez ikakvih zadrški je upoređujem sa Muzikferajnom u Beču. Novogodišnji koncerti to je najlepša akustika na svetu, ovo je recimo druga najlepša akustika na svetu.
Ima li nešto što biste rekli mladima koji imaju želju da nastupaju na svetskim pozornicama?
- Strašno teško je dati bilo kakav savet, svačija sudbina je vrlo individualna i drugačija.Jedini savet koji ja mogu da kažem je generalno da preporučim da budu iskreni i da zaista vole to što rade. Najiskrenije muziciranje i pružanje nekog zadovoljstva, publika to vrlo dobro prepozna i oseti.
Коментари