понедељак, 09.09.2024, 19:00 -> 19:30
Извор: РТС
Sandra Perović: Verovatno je bio red da i Pedro Almodovar dobije „Zlatnog lava"
Upravo je završen 81. Venecijanski filmski festival. Tokom 11 dana oči celog svijeta bilo su uprte u Italiju, crveni tepih i naravno filmsko platno. Filmska kritičarka i Glavna i odgovorna urednica Zabavnog programa RTS-a, Sandra Perović, i ove godine je izveštavala sa najstarijeg filmskog festivala.
Po povratku iz Venecije, gostujući u emisiji Jedan dobar dan, Sandra Perović navodi da je ovogodišnji dobitnik Zlatnog lava, čuveni španski reditelj, Pedro Almodovar, u svojoj karijeri imao mnogo bolje filmove od nagrađenog, Susedna soba (The Room Next Door).
„Film koji je prvi put snimio u američkoj produkciji, tačnije za ugledni studio 'Soni', sa holivudskim zvezdama Tildom Sinton i Džulijan Mur, jedna je prilično depresivna drama na temu eutanazije, smrti i odlaska sa ovog sveta. To jeste nešto što provejava u poslednje vreme kroz Almodovarovu karijeru, ali čini mi se da mu je nekako više ležao onaj španski štih i štimung i atmosfera nego ovaj američki, holivudski“, ističe filmska kritičarka.
Međutim, verovatno je došlo vreme da i veliki Pedro Almodovar dobije Zlatnog lava, dodaje Perovićeva. To što je posle projekcije Almodovarov film pozdravljen sedanmaestominutnim ovacijama ne mora ništa da govori o njegovom kvalitetu, jer svaki film na Venecijanskom festivalu, kao i na Kanskom, kada je reč o velikim autorima i poznatim glumcima, dobija višeminutne ovacije.
„Mnogi su imali ovacije ove godine na Mostri. Dakle, i Anđelina Džoli, i Kejt Blančet, i Nikol Kidman, i Bred Pit, i Džordž Kluni. Što veća zvezda, to duže ovacije“, objašnjava gošća Jednog dobrog dana.
Da li Venecija predviđa dobitnike Oskara
Poslednjih godina vlada mnjenje da je Filmski festival u Veneciji postao veći i od Kanskog, i da predviđa dobitnike Oskara.
Sandra Perović ističe da je još pre dve decenije kada je Američka filmska akademija pomerila dodelu nagrada sa kraja marta na kraj februara, Berlinski festival koji je do tada slovio za glavnu oskarovsku platformu, jer se održavao neposredno pred dodelu Oskara, izgubio tu poziciju, tako da je venecijanska Mostra postala važan strateški partner Holivuda kao svojevrstan promoter novih filmova koji imaju potencijal da budu deo oskarovske trke.
„Prvi američki film kojim je zapravo označio početak te saradnje bio je pobednik Venecije 2005. godine, film Planina Broubek, reditelja Anga Lija. Nekih šest meseci nakon što je osvojio Zlatnog lava, osvojio je i Oskara za najbolji film. I od tada je počelo da se niže taj spisak naslova koji su pobeđivali u Veneciji i dobijali Oskare za najbolji film“, napominje Perovićeva.
Na tom spisku su takođe i Gravitacija, mjuzikl La, la, Lend, Oblik vode, Giljerma del Toroa, Džoker, Zemlja nomada, Čovek ptica, Pod lupom...
„Da li će i Pedro Almodovar sa filmom Susedna soba, koji je najsvežiji dobitnik prestižnog Zlatnog glava za najbolji film, dobiti i Oskara u toj kategoriji, ne mogu da budemo u ovom trenutku potpuno sigurna, jer, kao što rekoh, nije to najbolji film u njegovoj karijeri. On jeste ostvario svoj san, dakle, prvi put je snimio film na engleskom, u produkciji prestižnog studija, sa holivudskim zvezdama, ali videćemo“, kaže filmska kritičarka.
Crveni tepih
Mada su u Veneciju ove godine došle brojne holivudske zvezde, najviše se pričalo o tome da li će se susresti Anđelina Džoli i Bret Pit.
Međutim, kako objašnjava Sandra Perović, uslov koji je postavljen organizatorima bio je da se njihov defile po crvenom tepihu ne preklopi i tako je i bilo.
„Dakle, pred izazovom se našao čelnik venecijanske Mostre, Alberto Barbera, ali uspeo je sve to da organizuje."
Film koji je promovisala Anđelina Džoli je najnoviji biopik, Marija, u kome ona glumi opersku divu Mariju Kalas. Taj film nije dobio nagradu, ali Sandra Perović veruje da će Anđelina Džoli biti nominovana za najbolju glavnu žensku ulogu Američke filmske akademije, jer obično dobro prolaze glumci koji oživljavaju istorijske ličnosti.
Bred Pit i Džordž Kluni su promovisali svoj projekat Wolf, simpatičnu akcionu komediju.
Favoriti na ovogodišnjoj Mostri
Sandra Perović kaže da sa ovogodišnje Mostre nema najvećeg favorita, ali film koji joj je privukao pažnju jeste film Queer, Luke Gvadanjina, sa Danijelom Krejgom u glavnoj ulozi. Sada već bivši agent 007, ovoga puta se pojavio u vrlo kontroverznoj ulozi, američkog iseljenika u Meksiku, homoseksualca.
„Rekla bih da je film Queer zaista bio najkontroverzniji film Mostre. I ne samo Mostre, biće to najkontroverzniji film sezone i u predstojećoj trci za godišnje nagrade, znači i Zlatne globuse i Oskare. Zašto? Zato što je Danijel Krejg napravio jedan potpun glumački zaokret“, naglašava Perovićeva.
U pitanju je zapravo ekranizacija romana Queer, Vilijama Barouza, čuvenog američkog pisca, pripadnika bit generacije, generacije američkih umetnika koji su uživali u životu punim plućima, u pravom smislu te reči.
„I zaista je to fantastično ekranizovan roman od strane italijanskog reditelja sa veoma uspešnom holivudskom karijerom, Luke Gvadanjina. Tako da je taj film možda ostavio na mene najjači utisak u ovom trenutku.“
Utisak je ostavio i film Brutalista, Amerikanca Brejdija Korbeta, koji je osvojio nagradu za najboljeg reditelja. Takođe, Sandra Prović izdvaja i Nikol Kidman i njenu ulogu u kontroverznoj drami Babygirl.
„Zatim, pomenuta Anđelina Džoli, koja će ući u oskarovsku trku za glavnu žensku ulogu, mada me nije ubedila da je Marija Kalas, ali je dobra. Isto tako, izdvojila bih i film koji je već stigao u srpske bioskope. Imala je naša publika prilike da pogleda film Bitlđus 2, koji je otvorio u 81. Mostru, nastavak kultnog ostvarenja Tima Bartona posle tri i po decenije u kome igra Monika Beluči, njegova sadašnja partnerka, ali u kome se zapravo na velika vrata vratio i Majkl Kiton.“
Nemoguće je izostaviti i mjuzikl Džoker: Muzika za dvoje, nastavak filma Džoker u kome se oskarovcu, Hoakinu Finiksu, nagrađenom za ulogu Džokera, sada pridružila i Lejdi Gaga, koju će najverovatnije sačekati nominacija bilo za glavnu ili sporednu ulogu.
Dobra vest je da će većinu filmova moći da vidi i domaća publika, kako u redovnoj bioskopskoj distribuciji, tako i na nekom od filmskih festivala, poput Festa ili Festivala autorskog filma, kaže na kraju gostovanja u emisiji Jedan dobar dan, Sandra Perović, filmska kritičarka i Glavna i odgovorna urednica Zabavnog programa RTS-a.
Коментари