Dvanaest premijera u takmičarskom programu „Beldoksa“

Jedna svetska, jedna međunarodna, čak devet regionalnih i jedna srpska premijera čine ekskluzivitet međunarodnog takmičarskog programa 13. „Beldoks“ festivala koji će biti održan u Beogradu od 3. do 10. septembra.

Od prošle godine, koncept međunarodnog takmičarskog programa jeste isticanje neafirmisanih autora koji već svojim prvim filmovima snažno istupaju i redefinišu okvire estetike onoga što se danas smatra dokumentarnim filmom.

Ovi filmovi i ovi autori temelji su neke nove budućnosti filmske umetnosti. Raznolikost pristupa i tema i brojna važna pitanja koja pokreću autori 12 selektovanih filmova ukazuju da publiku očekuju preispitivanja, otkrivanja novih meridijana i granica, kao i spoznaja boli i (ne)moći ljudske snage.

Svetsku premijeru na „Beldoksu“ imaće italijanski film Marana Đovanija Beninija koji slika dva naizgled suprotna sveta. U jednom, u italijanskim brdima, Mirko i Maks se susreću u šumi i lutaju po napuštenim mestima, pokušavajući da zamisle moguću budućnost, dok Đorđa i Lorenco žive kroz prigušene trenutke intimnosti.

U drugom planu, prati se svakodnevni život zajednice tinejdžera sa ASD-om, koji uspevaju da žive u ravnoteži između stvarnog i fantastičnog, fizičkog i metafizičkog, straha i zadovoljstva izgubljenosti.

Međunarodnu premijeru na „Beldoksu“ imaće francusko Zlatno doba Žan Batista Alazara, jedinstvena priča o 40-godišnjem Titu, koji živi među ovcama, bez vode ili struje, na pola puta između zemlje i neba.

Američki Pahoki Ivet Lukas i Patrika Bresnana zadivljujući je portret ruralnog gradića u Everglejdsu, na Floridi, po kojem je i naslovljen dokumentarac.

Autori istražuju društvene rituale zajednice i načine na koje se prikazuju rod i identitet, pružajući moćan prikaz zaboravljene Amerike, odsutne iz trenutnog političkog diskursa.

Dok svi znamo priču o Lajki, psu lutalici, prvom živom biću koje je poslato u svemir, a koja se prema legendi na Zemlju vratila kao duh i od tada luta ulicama Moskve, reditelji Elsa Kremser i Levin Peter daju novu ugao gledanja na čuvenog ljubimca: sledeći njene tragove, snimljene iz pseće perspektive, austrijsko-nemački film Svemirski psi prati avanture Lajkinih potomaka: dva ulična psa koja žive u Moskvi danas, preplićući ih sa dosad neviđenim arhivskim materijalima iz sovjetske kosmičke ere.

Francuski film Običan pejzaž u režiji Damjana Monijea, producenta prošlogodišnjeg pobednika „Beldoksa“ u međunarodnoj konkurenciji sa filmom A Lua Platz, je analiza života u centralnoj Bretanji, gde su nekadašnja sela i polja zamenjena proizvodnim hangarima, a bivši poljoprivrednici i stočari već su penzioneri.

Iz jedne ere u drugu, ostaje svedočanstvo o ruralnom svetu u kojem su napredak i percepcija sebe blisko povezani.

Prirodom se bavi i italijanski Tempo vode Antonija di Biasea koji slika predeo vrha planina Abruko i obale Jadranskog posvećen ljudima koji žive u direktnom kontaktu s okruženjem.

Alžirsko-francusko-katarski film Ulica Sahira 143 Hasena Ferhanija je portret nezavisne žene Malike u pustošima alžirske sahare, koja drži jednostavnu prodavnicu, ispred koje stoje samo jedna stolica i mali sto, iza kojeg ona posmatra raznolikost sveta koji je okružuje.

Američko-meksičko-haićanska koprodukcija U potrazi za životom u režiji Sema Elisona je lirski portret dvojice migranata sa Haitija koji se zatiču na američko-meksičkoj granici, bez ikakvog načina da nastave put i bez ikoga na koga bi mogli da se oslone, sem jedan na drugog.

S druge strane, špansko Četvrto kraljevstvo Aleksa Lora i Adan Aliage za junake ima ilegalne imigrante u centru za reciklažu na periferiji Njujorka, koji dele zajedničko razočaranje američkim snom, verujući da snovi ne umiru ako se putovanje nastavi, bez obzira na poreklo i odredište.

Austrijsko-francuski film Kretanja obližnje planine Sebastijana Bramešubera na osoben način slika sudar dva sveta: dotičući se auto-industrije, film prikazuje nigerijskog imigranta u Austriji Klifa koji kupuje stare automobile kako bi ih rastavio i delove uputio u svoju bivšu domovinu.

Belgijski film Viktorija tri nezavisne autorke – Sofije Beno, Lizbet Desoler i Izabel Tolener – dokument je o propasti jednog grada: u pustinji Južne Kalifornije nalazi se Kalifornija siti koji je bio unapred dizajnirani grad, prvobitno zamišljen kao ogledalo Los Anđelesa po veličini i populaciji, ali nikad nije završen.

U portugalskom filmu Metamorfoza ptica rediteljka Katarina Vaskoncelos otvara dušu pred kamerom i iznosi porodične tajne i odnose, želeći da, zajedno sa gledaocima, doživi katarzu.

Majka joj je umrla kada joj je bilo 17 godina: tog dana ona i njen otac izgubili su majku, odnosno suprugu pa njihov odnos više nije bio samo odnos između ćerke i oca.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 01. август 2024.
22° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару